آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ادغام ری در محلات تهران ظلم به تاریخ ایران است/ پیگیری‌ها برای ایجاد استان آفتاب نتیجه‌ای نداشت

به گزارش راگانیوز ؛ هدایت‌الله جمالی‌پور در شورای تأمین شورایاران در فرمانداری ویژه شهرستان ری اظهار داشت: به‌عنوان یک کارشناس که سال‌ها در ساختار سیاسی و اجرایی مشغول به کار هستم، معتقدم معضل و مشکلات مردم ری فقط زمانی می‌تواند رفع شود که ساختار مدیریت شهری در اینجا تعیین تکلیف شود و تا این امر میسر نشود، هیچ اتفاقی در ری نخواهد افتاد.

وی اظهار داشت: ما تا شروع به طرح مسأله می‌کنیم، به منطقه ۲۰ شهرداری تهران اشاره می‌کنند؛ ولی ما در این چهار سال ثابت کردیم اینجا صرف یک منطقه نیست بلکه شهرستان محسوب می‌شود و اینجا تابع قوانین خودش است و دولت هم این مسأله را پذیرفت و شهرداری و شورای شهر همکاری متقابل دارند.

فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح داشت: دو راه برای فرمانداری این ناحیه برای حل مشکلات وجود دارد؛ یکی از راه‌حل‌ها این است که باید شهرری در تهران ادغام شود و به‌عنوان حاشیه یک شهر مانند یافت‌آباد و جوادیه حیات خود را ادامه دهد و یا مستقل شود مانند سال ۱۳۵۲ که این منطقه شهرداری مستقل داشته تا ساختاری مانند اسلام‌شهر پیدا کند.

جمالی‌پور به ساختار ری در مقابل اسلامشهر اشاره کرد و گفت: این شهر از نظر اقتصادی 1.7 درصد ری نیست؛ شهرری چهاردهمین شهر صنعتی ایران و یازدهمین شهر صنفی کشور است و از نظر درآمد اداره مالیات این شهرستان در کل کشور حرف اول را می‌زند.

وی تأکید کرد: همه ما ایرانیان معتقدیم ری شناسنامه تاریخ ایران است؛ ادغام ری در محلات تهران ظلم به تاریخ ایران است. همه مسؤولان دولتی ابراز ندامت می‌کنند که چرا این اتفاقات در ری وجود دارد و تمام آثار تاریخی ری که می‌توانست ظرفیت‌های فرهنگی گردشگری کشور باشد همه از بین رفته و از ۱۳۴ اثر فقط ۳۷ اثر پابرجای مانده و همه این مشکلات از منطقه‌شدن ری که در تهران نشأت می‌گیرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: تهران اولویتش برای ری فقط سامان‌دهی حاشیه شده است و مردم باید بدانند که اختلافات ما سیاسی نیست؛ ما در دولت مذاکره و تقسیمات کشوری را تعیین کردیم و دولت در سال ۹۵ ابلاغ ری را صادر کرد و این شهرستان را از تهران جدا دانست.

جمالی‌پور ادامه داد: حتی با دارابودن شهرداری ویژه هم مشکلات حل نخواهد شد؛ مگر ما کمیسیون ماده ۱۰۰ و یا ۵۰ را نداریم ولی فقط اسمی چون مرکز در جایی دیگر است و یا پلیس حل ترافیکش اینجا هست ولی نمی‌تواند تصمیم بگیرد چون راهنمایی رانندگی آن برای این ناحیه نیست و ده‌ها مسأله دیگر که نمی‌توان جز با مستقل‌شدن ری حل کرد.

وی بیان داشت: دولت به این نتیجه رسید که ری را نمی‌شود ادغام کرد؛ چون خود ما شاهدیم با تشکیل استان جنوب شرقی در فضایی که ورامین با پاکدشت و قرچک مشکل دارد، ممکن نیست؛ در حالی‌ که بحث سر این بود که از تجمیع ری و اسلام‌شهر و پاکدشت و ورامین، شهرستان ری مرکز استان آفتاب شود؛ ولی پیگیری‌ها نتیجه‌ای نداشته و همچنان در حال تلاشیم.

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.