آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

عصر ذلت آمریکا و غلبه مستضعفان بر مستکبران فرارسیده است

به گزارش راگانیوز ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی شاهچراغی ظهر امروز در جمع شماری از مردم و مسؤولان شهرری اظهار کرد: عصر ذلت آمریکا و غلبه مستضعفان بر مستکبران فرارسیده است و در دوره‌ای به سر می‌بریم که ذلت آمریکایی‌ها را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: این امورز نویددهنده غلبه مظلومان عالم بر خیانتکاران و ظالمان بشریت است.

امام جمعه شهرری ضمن عرض تسلیت درگذشت عالم ربانی آیت‌الله حائری‌شیرازی، شخصیت وی را خستگی‌ناپذیر خواند و از ویژگی این عالم فکور گفت؛ شاهچراغی بیان داشت: وی تنها فردی بود که قدرت تحلیل سخت‌ترین مسائل را در ساده‌ترین مثال‌ها داشت.

وی به تعبیر طلاب و روحانیان از معنای قبله تهران اشاره و تصریح کرد: قبله تهران دارای دو معنای اخباری و انشایی است و معنای اخباری آن، این است که در ری زندگی‌ کردن را قدر بدانیم و چون به‌پاس وجود سه امامزاده واجب‌التعظیم خیلی از بلاهایی که در تهران رخ می‌دهد، می‌تواند بسیار دل‌خراش باشد ولی در ری با وجود این بزرگواران آن‌چنان نمود پیدا نخواهد کرد.

امام جمعه شهرری به معنای انشایی قبله تأکید کرد و ادامه داد: قبله به معنای مقدس است و ری مقدس‌ترین مکان در تهران به شمار می‌رود. مردم باید رفتار خود را در این سرزمین اصلاح کنند و با ورود به این شهر دست از گناهان خود کشیده و از ارتکاب آن در حریم این آستان خودداری کرده و حرمت قبله را نگه دارند.

شاهچراغی با اشاره به ولادت حضرت عیسی(ع) گفت: مسیحیت حرمت خود را مدیون دین اسلام و قرآن کریم است؛ چنانچه قرآن کریم ما حضرت مریم(س)‌ را یک بانوی پاکدامن و عفیف معرفی و حضرت عیسی(ع)‌ را مروج یکتاپرستی و پیامبر اولوالعزم توصیف می‌کند.

وی افزود: اگر مسیحیان انصاف داشتند، باید در کنار مسلمانان علیه کسانی مانند رئیس‌جمهوری آمریکا که ادعای مسیحیت دارند اعتراض می‌کردند؛ پیروان این حضرت چرا این‌گونه در غفلت به سر می‌برند و خوشبختانه اقلیت‌های مذهبی ما در داخل کشور ما بسیار هوشیارند ولی نمی‌دانم چرا در خارج از کشور وقتی شاهد ظلم دولت استکبارند، سکوت کردند.

امام جمعه شهرری به ولادت نورانی امام حسن عسکری(ع) اشاره داشت و افزود: اراده لفظ و قلبی در روز میلاد پدر حضرت ولی‌عصر(عج) کافی نیست بلکه باید مجالس جشنی باشکوه و فاخر در سراسر کشور برگزار شود.

شاهچراغی اظهار داشت: اجلاس نماز را که با همت حجت‌الاسلام قرائتی که خود شخصیت کم‌نظیر در دین و تفسیر آن دارند، شاهد هستیم؛ نکته مهم این است خروجی این اجلاس‌ها باید تقویت نماز در کشور باشد و در جای‌جای کشور در کوچک‌ترین فضاها باید اقامه نماز را داشته و همه ما باید در ترویج این فرضیه دینی کوشا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: واقعاً در طول تاریخ آمریکا هیچ‌وقت ما این‌گونه ذلیل و خفیف این دولت را ندیدیم؛ چه در قصه داعش با تمام امکاناتی که برایشان قرار داد با آنکه کلینتون در کتابی نوشته است داعش را ما برای نابودی کشورهای اسلامی به وجود آوردیم و چه در تجزیه دولت عراق در اقلیم کردستان که هر دو با شکست و نابودی مواجه شد؛ البته نابودی به این معنا نیست که شیطنت نکنند ولی دیگر یک وجب از خاک عراق و سوریه در اختیارشان نیست دربه‌در این‌ور و آن‌ور دنبال یک سوراخ موش می‌گردند.

امام جمعه شهرری تأکید کرد: ذلت دیگر آمریکا را ما دیروز در سازمان ملل شاهد بودیم که حتی کشورهای هم‌پیمان با آنان به خواسته ترامپ با طرحی که با وقاحت به مجمع عمومی سازمان ملل آورد که بیت‌المقدس پایتخت اسراییل شود، نه گفتند و در دنیا خوار و خفیفش کردند.

شاهچراغی گفت: جالب‌تر از آن، این است که در جوابیه کشورهای تحت پوشش آمریکا نسبت به مخالفت با این دولت در کمال تعجب آن زنیکه با بیانیه‌ای عنوان کرد همه فتنه‌ها زیر سر ایران است و ما بی‌تقصیر هستیم. پس باید در اینجا به این ناتوانی را با صدور این بیانیه به‌صراحت گفت اگر این عصر را عصر ذلت آمریکا بدانیم که سخنی بی‌جا نگفتیم و این قرن عصر غلبه مستضعفان بر مستکبران است.

فارس

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.