آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ارائه مطالبات مردم ری به رئیس جمهور در بازدید از شهرستان

خبرگزاری فارس: ارائه مطالبات مردم ری به رئیس جمهور در بازدید از شهرستان

به گزارش راگانیوز ، ری از مناطق باستانی استان تهران دارای آثار تاریخی و مکان‌های دیدنی زیادی است. این منطقه قطب توسعه توریسم مذهبی استان تهران نیز به‌شمار می‌آید.

جاذبه‌‌های تاریخی شهرستان ری بر جاذبه‌‌های طبیعی منطقه غالب است. قدمت طولانی و سابقه کهن ری سبب شده که آثار تاریخی بسیار قدیمی مانند باروی ری برین، که مربوط به سده‌‌های قبل از میلاد است، در این شهر وجود داشته باشد.

برخی از مهم‌ترین آثار تاریخی‌های شهرری شامل تپه میل، آتشکده بهرام، چشمه علی، باروی ری، دژ رشکان، بازار ری، کاروانسرای شاه‌عباسی، برج طغرل، قلعه طبرک، استودان گبرها، برج نقاره‌‌خانه، زندان هارون، گنبد امیر اینانج، کاروانسرای کنارگرد و قلعه گبری است.

شهرری پیش از آن‌که به‌دلیل آثار تاریخی و باستانی مشهور باشد، به‌عنوان یک شهر مذهبی شناخته می‌شود. آستا‌ن‌های متعددی از منسوبان به امامان شیعیان در شهر ری وجود دارد. آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) یکی از مهم‌‌ترین آثار مذهبی شهرستان ری است. برخی از مهمترین اماکن مقدس شهرستان ری شامل آرامگاه ابن بابویه، حرم امامزاده ابراهیم، امامزاده حمزه، امامزاده ابوالحسن، امامزاده ابوالقاسم، امامزاده اسماعیل، امامزاده ایوب و یوشع، امامزاده حسین، امامزاده رقیه، امامزاده سه برادران، امامزاده شاهزاده ابراهیم و شاهزاده اسحق،امامزاده شاهزاده حسین، امامزاده شعیب، امامزاده طاهر، امامزاده عبدالله، امامزاده علی و قاسم، امامزاده عین و غین، امامزاده غیبی، امامزاده هاجر خاتون، امامزاده هادی، مسجد ماشاء‌الله،  امامزاده یعقوب، بی‌بی‌زبیده، بی‌بی‌شهربانو و سه دختران علیهم‌السلام است.

خبرنگار فارس در جنوب استان تهران به‌مناسبت سفر اختصاصی رئیس جمهوری به ری برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های شهرستان ری از زبان نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهرستان با تعدادی از آنان به گفت‌وگو نشست که در ادامه آمده است.

توسعه و پیشرفت شهرستان ری با سفر رئیس جمهوری تحقق می‌یابد

مجید راوندی، رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: همه ما سرباز رهبر معظم انقلاب هستیم و هر دولت و یا مجموعه‌ای را که معظم‌له تائید کنند به‌عنوان نماینده مردم کمک خواهیم کرد.

وی گفت: ما در شورای اسلامی شهرستان ری به این موضوع اعتقاد و باور داریم و سعی می‌کنیم با یکدیگر متحد باشیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم. سعی و تلاش ما برای توسعه و پیشرفت شهرستان ری است که ان‌شاءالله با حضور رئیس جمهوری این اتفاق نیز خواهد افتاد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری تاکید کرد: به لطف خدا در استقبال از حسن روحانی، تمام توان و تلاش خود را خواهیم گذاشت و کمک برای پیشرفت، توسعه، عمران و آبادانی شهر و کاهش فقر، بیکاری و مشکلات اقتصادی مردم خواهیم کرد.

مشکلات کهریزک به رئیس جمهوری ارائه می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر کهریزک گفت: استقبال پرشور رئیس جمهوری برگ زرینی در تاریخ ری خواهد آفرید.

حسن محمدی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به سفر اختصاصی رئیس جمهوری به شهرستان ری اظهار داشت: در پی بازدیدهای استانی روحانی ، حضور وی در شهرستان ری را می‌توان فرصت مغتنمی برای پایان بسیاری از مشکلات این شهرستان برشمرد.

وی گفت: اهالی و مدیران شهرستان ری همواره در میزبانی و تکریم مهمانان وارد شده به این شهرستان سنگ تمام گذاشته‌اند و همیشه در همه آیین‌های ملی، مذهبی و اجتماعی پیشگام بوده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر کهریزک افزود: اکنون نیز همه شهروندان و مسئولان شهر این رسالت را برعهده دارند تا با حضور پرشور در مراسم استقبال از رئیس جمهوری، برگ زرینی را در تاریخ این شهر رقم بزنند.

وی بیان داشت: شهر کهریزک به دلیل هم‌جواری با مبادی خروجی شهر، شهرک‌های صنعتی، سازمان بهشت زهرا (س) و … همواره با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

محمدی‌فرد عنوان کرد: در جلسات هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر کهریزک با شهردار شهر، بسیاری از این مشکلات شناسایی، دسته‌بندی و اولویت‌بندی شده است که با توجه به ضرورت و اهمیت اجرا، پروژه‌ها و مشکلات بزرگ شهر بدون واسطه به رئیس جمهوری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی کهریزک در پایان تصریح کرد: بی‌شک اعتبارات و راهکارهای لازم برای رفع معضلات شهر مهمترین ره‌آورد سفر رئیس جمهوری به شهرستان ری خواهد بود.

مردم ری انسجام و یکدلی خود را به نمایش می‌گذارند

عضو شورای اسلامی باقرشهر و شهرستان ری گفت: مردم ری با حضور خود در مراسم استقبال از رئیس جمهوری انسجام و یکدلی را به نمایش می‌گذارند.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار داشت: اینک در سال «دولت و ملت؛ همدلی و هم‌زبانی» قبله تهران میزبان سفر رئیس جمهوری است.

وی با دعوت از مردم شهرستان ری برای حضور پرشور در مراسم استقبال از رئیس جمهوری افزود: مردم با حضور خود در مراسم استقبال از روحانی زمینه انسجام و یکدلی را در شهر حضرت سیدالکریم (ع) به نمایش می‌گذارند.

عضو شورای اسلامی باقرشهر و شهرستان ری بیان داشت: از رئیس دولت تدبیر و امید درخواست می‌شود به موضوعات و معضلات شهرستان ری نگاه ویژه داشته باشند.

وی در بیان پاره‌ای از مشکلات شهرستان ری عنوان کرد: امید است رئیس جمهوری موضوع آب شرب و کشاورزی ری به‌ویژه مشکل آب شرب باقرشهر را که 20 سال است قول بهبود آن داده شده را مرتفع کند.

توکلی تصریح کرد: امیدواریم با حضور دولتمردان در شهرستان ری در ارتباط با مسائل زیست محیطی که از کلانشهر تهران به ری تحمیل شده و همچنین زیرساخت‌های شهری و روستایی به‌ویژه حوزه راه دسترسی چاره‌اندیشی شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.