آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ارتقا سطح آگاهی ازبیماری ایدز نیاز جامعه در پیشگیری است

کارشناس بهداشت مادران شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: بالابردن آگاهی مردم و آموزش مستمر موجب جلوگیری از گسترش بیماری ایدز در میان افراد جامعه خواهد شد.

 

ˈاعظم پناهیˈ روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه متولیان بهداشت به تنهایی نمی توانند در زمینه پیشگیری از ایدز کاری از پیش ببرند، اظهارداشت: همکاری آموزش و پرورش و رسانه ها در وهله نخست به منظور جلوگیری از اشاعه بیماری ایدز بسیار تعیین کننده است.

وی گفت: خوشبختانه با تمهیداتی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و امزوش پزشکی در نظر گرفته شده نظام مراقبتی در کشور به شکلی طراحی شده که گروه های پرخطر را از نظر رفتاری رصد کرده و اطلاعات را برای پیش بینی آینده تکمیل و به ما گوشزد می کند.

پناهی افزود: در حال حاضر ایدز در دنیا یکی از بیماری های عفونی صعب العلاج به شمار می رود که خوشبختانه با اطلاع رسانی خوبی که در مورد این بیماری انجام شده و آگاهی مردم و نگاه آنها به یک بیمار مبتلا به ایدز در جهان کنونی با نگاهی که در اوایل کشف این بیماری به بیمار وجود داشت، بسیار تغییر کرده است.

وی از اجرای طرح پیشگیری ایدز در سطح شهرستان ری خبر داد و اظهارداشت: مقرر شده در حال حاضر این طرح در سه مرکز بهداشتی درمانی ˈشهدای احدˈ ، ˈعظیم آبادˈ و ˈباقرشهرˈ اجرا شود.

کارشناس مادران شبکه بهداشت ری گفت: کار تکثیر و توزیع فرم ها ، دستورالعمل و جزوات آموزشی در مورد چگونگی اجرای این طرح انجام و بسته آموزشی دراختیار پرسنل این سه مرکز قرارداده شد.

وی افزود: این طرح به منظور انجام تست غربالگری و پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری ایدز می باشد که با هماهنگی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام می شود.

پناهی گفت: ویروس ایدز از طریق خون و فراورده های آلوده ، استفاده مشترک از سرنگ آلوده به ویروس ، انتقال ویروس از طریق مادر به جنین و برقراری رابطه جنسی با فرد آلوده به ویروس انتقال می یابد.

پناهی افزود: ایدز از طریق تماس های عادی مثل کارکردن با یکدیگر، هم صحبت شدن، همسفر بودن، دست دادن، بوسیدن، عطسه، روابط اجتماعی مثل سوار شدن در اتوبوس و تاکسی به دیگران سرایت نمی کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.