آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

اعزام کاروان راهیان نور منطقه 20 به مناطق عملیاتی غرب کشور

 اعزام کاروان راهیان نور منطقه 20 به مناطق عملیاتی غرب کشور

 به گزارش راگانیوز، پیش از ظهر امروز کاروان راهیان نور منطقه 20 با مشایعت معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و مسئولین شهری منطقه 20 به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در جمع کاروان راهیان نور منطقه 20، این سفر معنوی را فرصت مغتنمی برای کسب فیوضات معنوی دانست و گفت: شهدا زنده‌اند و زندگی‌آفرین و بر اساس روایات، هر شهید تا 70 هزار نفر از اهلش را می‌تواند شفاعت کند و این سفر سه روزه فرصت خوبی برای توسل به آن‌ها است.

وی در ادامه به مفهوم زیارت کردن در ادیان مختلف پرداخت و حال و هوای مراسم بدرقه این کاروان که در شهر مذهبی شهرری و جوار مقبره شهدای گمنام برگزار شد را روحانی و پر از نور برشمرد.

اعزام هر ساله زائران مناطق جنگی به غرب و جنوب کشور

اصغر عطائی، قائم‌مقام شهردار منطقه 20 و مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران نیز در حاشیه این مراسم گفت: با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هر ساله دو کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام می‌شود.

عطائی حضور در مراسم بدرقه زائران راهیان نور را افتخاری برای خود دانست و افزود: حضور در جمع خانواده شهدا و زائران راهیان نور پشتوانه معنوی عظیمی برای خدمات‌رسانی به شهروندان است.

قائم‌مقام شهردار منطقه 20 و مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران دیدارهای هفتگی و دلجویی از خانوده شهدا را از اولویت‌های مدیریت شهری برشمرد.

سیدمهدی طباطبایی معاون فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس نیز به حضور و همراهی روحانی و راویان دفاع مقدس با زائران کاروان راهیان نور اشاره کرد.

مراسم بدرقه کاروان راهیان نور منطقه 20 متشکل از 240 نفر از خانواده شهدا، شهروندان، جوانان و نوجوانان با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، قائم‌مقام شهردار منطقه و مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران، معاونان، مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 و مسئولین باغ موزه دفاع مقدس پس از اجرای ویژه برنامه‌های متنوع هنری، نمایشی و آئینی در مجموعه فرهنگی ولی‌عصر (عج) برگزار شد و زائران از جوار مقبره شهدای گمنام رهسپار مناطق عملیاتی غرب کشور شدند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.