آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

افتتاح فاز اول و دوم محور رباط کریم به حسن آباد

به گزارش  راگانیوز به نقل ازروابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری “عباس آخوندی” در آیین افتتاح این پروژه با اشاره به طرح ساماندهی راه های مواصلاتی پیرامون شهر تهران و کاهش بار سنگین ترافیک این مناطق اظهار داشت :این پروژه کمک شایانی به ساکنین منطقه کرد تا با ایمنی بیشتری از این جاده عبور کنند و امید واریم با ادامه و امتداد آن تا چرم شهر ورامین رینگ جنوبی تهران بطور کامل تکمیل شود .

مقام عالی وزارت راه و شهرسازی گفت : پروژه آزاد راه حرم تا حرم به طول 152 کیلومتر، هفته آینده با حضور دکتر روحانی رییس جمهوری به طور رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

وی افزود : با توجه به اهمیت و جایگاه مهم راه آهن در شبکه حمل و نقل، راه آهن ریلی تندرو(سریع السیر) تهران – قم نیز هفته آینده با حضور رییس جمهوری افتتاح می شود .

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید بخش اعظم حمل و نقل روزانه با قطار انجام شود تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم باشیم؛ افزود: بعضی از محورهای ریلی استان از جمله محورهای تهران – قزوین، تهران- کرج و تهران – پرند در آینده نزدیک دوخطه و یا چهار خطه می شوند .

آخوندی در ادامه افزود : طرح بزرگ اجرای پروژه محور چرم شهر تا قزوین نیز از دیگر برنامه های وزارت راه و شهرسازی است که به زودی عملیات آن آغاز و نحوه اجرای این پروژه مهم رسما اعلام خواهد شد .

آخوندی با اشاره به تصویب کلیات بودجه در مجلس شورای اسلامی و پیش بینی چندطرح بزرگ در آن  تصریح کرد : با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی به ساماندهی شهر تهران توجه ویژه ای دارد از جمله طرح های پیش بینی شده ، تهیه 2 میلیون تن قیر جهت ساماندهی و بهسازی جاده های کشور می باشد و همچنین تکمیل راه هایی که به مرحله روسازی رسیده اند که انتظار می رود در سال آینده شاهد رشد فوق العاده ای در این خصوص باشیم.

وی گفت : میانگین رشد بودجه ای که برای سیستم حمل و نقل در قانون بودجه پیش بینی شده است حدود 35 درصد است که از رشد بسیار خوبی برخوردار است .

‘حسین طلا’ نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، احداث جاده و راه های مواصلاتی را در راستای ارتقاء سطح رفاه اجتماعی و زندگی در شهرها، بسیار مهم عنوان کرد.

وی کاهش تصادفات جاده ای و کم شدن آمار کشته های تصادفات را از ویژگی های احداث و ایجاد راه ها دانست و افزود: استان تهران سهم خوبی از بودجه کشور را داراست ولی همه آن به خود استان تخصیص داده نمی شود .

هدایت الله جمالی پور’ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این آیین گفت برای احداث و بهره برداری از فاز اول و دوم بهسازی آسفالت و تعریض محور رباط کریم – حسن آباد (جاده قدیم تهران – قم) اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده و ساخت این پروژه از سال 89 آغاز شد.

جمالی پور در ادامه افزود : روزانه بیش از 71 هزار کامیون در محور حسن آباد تردد دارند که در گذشته موجب  بروز تصادفات زیاد و ایجاد مشکلات و معضلات غیرقابل جبرانی می شد.

وی ضمن اشاره به مطالبات بحق مردم از دولت تدبیر و امید و همت این دولت برای رفع مشکلات آنها، خاطر نشان کرد: دولت با همه توان و ظرفیت های موجود در این خصوص گام برداشته و از وزیر راه و شهرسازی می خواهیم در خصوص رفع موانع و مشکلات مردم شهرستان ری دستورات لازم و فوری را صادر نماید.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به مشکل حریم شهرستان ری و قرار گرفتن این شهرستان به عنوان منطقه 20 شهرداری تهران، از مسوولین خواست تا با عنایت به قانون تقسیمات کشوری و اجرای بحق آن ، مدیریت شهری حریم شهرستان ویژه ری، مستقل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.