آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

افزایش ۳۲ درصدی بازدید از آثار تاریخی شهرری

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ (شهرری)، فرهاد افشار در این باره اظهار داشت: سال گذشته ۲۳۵ هزار گردشگر از اماکن مهم تاریخی و مذهبی شهرری دیدن کردند.
وی ادامه داد: آستان مقدس عبدالعظیم(ع)، برج طغرل، چشمه علی، آتشکده ری، نقاره خانه و دژ رشکان از مهمترین اماکن مورد بازدید گردشگران بودند.
افشار با اشاره به اینکه شهرری بیش از ۱۶۸ اثر تاریخی دارد، گفت: چهار هزار و ۲۰۰ نفر از بازدیدکنندگان از طریق ثبت نام در تورهای ری گردی، تهران گردی و طرح پرسه در شهر بهره مند شدند که استقبال شهروندان نسبت به سال گذشته قابل توجه بود.
وی عنوان کرد: هفت ایستگاه اطلاع رسانی در میادین مهم و یک ایستگاه در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در ایام نوروز فعالیت کردند و بیش از هفت هزار و ۳۰۰ گردشگر را راهنمایی کردند.
افشار با اشاره به بارندگی های فصلی در ایام نوروز یادآور شد: فعالیت‌های نگهداشتی در مسیرهای منتهی به اماکن متبرکه، تاریخی و باستانی به صورت شبانه روزی انجام شد و ۵۰ خانوار از مسافران در راه مانده نیز در سوله‌های ورزشی اسکان داده شدند.
وی عنوان کرد: همچنین چهار هزار نفر از فرهنگیان نیز با همکاری آموزش و پرورش نواحی یک و دو شهرری از امکانات اسکان موقت شهرداری بهره مند شدند.
به گزارش ایرنا، وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی شهرستان ری است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین ، برج طغرل ، آتشکده تپه میل ، قلعه دیر و … وجود ۳۲ بقعه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی ( ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد ) وامامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی ، شیخ صدوق ، شیخ ابوالفتح رازی ، شیخ کلیتی و …. که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.