آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

اقتصاد مقاومتی راه علاج حقیقی مشکلات کشور است

 

به گزارش راگانیوز ؛ آیت اله سید احمد موسوی با بیان اینکه اگر اقتصاد کشور درون زا نباشد و روی پای خود نایستیم، شکست خواهیم خورد؛ اظهار داشت: راه اصلی حل مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه باقرشهر در ابتدای سخنان ضمن دعوت به تقوای الهی به بیان حدیثی از امام هادی(ع) پرداخت و گفت: دنیا یک بازار است و همه ما در این بازار سرمایه ای داریم که باید نسبت به نحوه مصرف آن توجه کافی داشته باشیم تا ضرر نکنیم؛ طبق فرمایش خداوند در قرآن کریم، انسان در حال زیان است و تنها راهی که می تواند به انسان ها کمک کند؛ ایمان به خدا و اهل بیت و عمل صالح است.

وی در ادامه افزود: ۱۵ ذی الحجه سالروز ولادت با سعادت امام هادی(ع) است که به همین مناسبت به همه شیعیان و علاقمندان آن حضرت تبریک و تهنیت عرض می کنیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که در برنامه روز عرفه و نماز عید قربان حضور داشتند، گفت: در آستانه عید سعید غدیر خم قرار داریم؛ عید ولایت را به همه سادات عزیز تبریک عرض نموده و از همین مکان همه مردم منطقه را مطابق سالیان گذشته به حضور در جشن بزرگ غدیر که عصر روز سه شنبه در مصلی بزرگ باقرشهر برگزار خواهد شد، دعوت میکنیم.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع کارکنان مرکز آمار و سرشماری نفوس و مسکن کشور، گفت: دستکاری در آمار و ارقام گناه کبیره است ولی متاسفانه بعضی ها با دستکاری در آمارها سعی در ایجاد مشکل برای زحمت کشان مرکز آمار و سایر ارگان های کشور می کنند.

خطیب جمعه بخش کهریزک تصریح کرد: متاسفانه کشورمان از لحاظ آمارگیری در وضعیت مناسبی قرار ندارد و از استانداردهای روز جهانی عقب هستیم؛ همین مساله موجب شده که بعضی مسئولان نظام از آمارهای صحیح در برخی حوزه های کشور برخوردار نباشند.

وی با اشاره به اینکه همکاری با آمارگیران مرکز آمار لازم و ضروری است، اظهار داشت: آمار دقیق لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است؛ چرا که وجود آمار و اطلاع دقیق از وضعیت تولید داخل و بنگاه های تولیدی به حل مشکلات اقتصادی کشور بسیار کمک خواهد نمود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تمام راه های بین المللی به روی ما باز شود ولی اقتصاد کشور درون زا نباشد و نتوانیم روی پاهای خود بایستیم، فایده ای نخواهد داشت و این معامله برای کشور شکست به همراه می آورد؛ باید خودکفای اقتصادی باشیم و منابع را خود تولید کرده و به ارزش افزوده تبدیل کنیم تا سرمایه گزاری ها در جهت رشد و توسعه فناوری داخلی قرار گیرد.

گفتنی است نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته باقرشهر با حضور مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه باقرشهر و کهریزک و همچنین: رضا عباسی رئیس شورای اسلامی کهریزک، ابوطالب بقرایی و دکتر حسن محمدی فرد اعضای شورای اسلامی باقرشهر و کهریزک، دکتر سید هاشم حسینی فرمانده حوزه بسیج باقرشهر و علی ضیایی رئیس شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.