آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امام جمعه شهرری:رجب فرصت مناسبی برای افزایش همدلی و همزبانی است

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی شاهچراغی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار با تاکید بر مغتنم دانستن فرصت ماه رجب،اظهار داشت: ماه رجب ماه بندگی ماه استغفار و فرصت خوبی برای تقرب الهی و سبقت گرفتن در رفع اختلافات بین افراد جامعه است.

وی افزود: رجب آوردگاهی برای مبارزه با نفس و جهاد اکبراست.

امام جمعه شهرری با اشاره به حدیث پیامبر گرامی اسلام رجب را ماه خدا اعلام کرد و گفت: در این ماه لیله الرغائب، شب جمعه اول ماه رجب قرار دارد و انسان هر حاجتی که در این شب داشته باشد برآورده می شود.

شاهچراغی، پیرامون فضیلت ماه رجب تاکید کرد: فضیلت این ماه تا حدی است که خداوند در روز قیامت ندا می دهد أین الرجیبون، کجایند آنهایی که به ماه رجب اهمیت داده اند و پیامبر اسلام(ص) نبز در این باب می فرماید’ماه رجب ماه خداست، ماه شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است’.

وی همچنین ولادت امام باقر(ع) در اول رجب و ولادت امام هادی(ع) را در دوم رجب، دو رخداد مهم این ماه دانست و خاطر نشان کرد: امام باقر(ع) مظهرعلم خداست و آن حضرت علم را تبیین و تفسیر کرد و حقیقت اسلام را برای همه تبیین کرد و امام هادی(ع) نیز مظهر ولایت خدایی است که زیارت جامعه آن حضرت، تفسیر ولایت است.

وی اظهار کرد: دعای ماه رجب، اعتکاف ماه رجب، نماز ماه رجب، همه وسیله ای است برای این که ما بتوانیم دل و جان خود را صفا و طراوتی ببخشیم؛ سیاهی ها، تاریکی ها و گرفتاری ها را از خود دور کنیم و خودمان را روشن سازیم.

شاهچراغی گفت: در روایات زمینه های فراوانی جهت رسیدن به مقام قرب الهی و بهره مندی از این ماه بیان شده است و ذکر نام خدا، خواندن هزار مرتبه قل هو الله، استغفار ، ذکر ادعیه و مناجات و خواندن نمازهای شبانه در این ماه به مسلمانان سفارش شده و همه راهی برای رسیدن به مقصد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.