آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

حفاظت و استفاده صحیح ازمنابع طبیعی نیازمند آموزش و تغییرنگرش است

محسن شوکتی روز یکشنبه در آستانه گرامیداشت دوم اردیبهشت روز ملی زمین پاک، در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: نامگذاری دوم اردیبهشت به عنوان روز ملی زمین پاک فرصتی مغتنم برای تغییر نگرش به زمین است و با درک این موضوع که تنها یک زمین و آن نیز بستر تمام عناصر حیات بخش است، ضمن پی بردن به اهمیت آن برای حفاظت از زمین بیشتر تلاش خواهد شد.

وی با بیان شعار امسال ‘ زمین پاک با حفاظت از آب و خاک ‘ افزود: اگر نوع نگرش به زمین را به دو گروه حافظان محیط زیست در بخش دولتی و مردمی و فعالان اقتصادی دسته بندی کنیم متوجه خواهیم شد که گروه اول زمین را به عنوان یک منبع حیات برای همه موجودات و گروه دوم آن را به عنوان یک معدن بزرگ در نظر می گیرند که بایستی از آن حفاظت کنند تا به اهداف اقتصادی خود دست یابند.

شوکتی با بیان مثال استخراج مواد معدنی سیمان از زمین بیان کرد: باید مراقب بود به بقیه منابع حیاتی از جمله منابع آبی، فضای سبز و درختکاری های اطراف و سایر منابع حیایی خسارت وارد نشود.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان ری تاکید کرد: با تغییرنگرش نسبت به برداشت عناصر طبیعی و درک اهمیت ارتباط آن با زمین به عنوان سرمنشا همه منابع ، می توان آینده بهتری را برای جامعه ترسیم کرد.

شوکتی خاطرنشان کرد: همگان از جمله حافظان محیط زیست، فعالان بخش اقتصادی و دیگران باید به زمین به عنوان یک منبع طولانی مدت و یک سپرده و پشتوانه پیشرفت نگاه کنند تا راههای تحقق شعار امسال بصورت عملی هموارتر شود.

وی توزیع کتابچه های آموزشی در خصوص چگونگی جمع آوری زباله و تفکیک و بازیافت آن در برخی از مدارس و مراکز پیش دبستانی و هماهنگی با نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهرستان به منظور قرائت دعای مخصوص روز زمین پاک در مراسم صبحگاهی مدارس ، افتتاح سیستم آنلاین پالایشگاه نفت تهران و پاکسازی یکی از بخش های شهرستان بطور نمادین را از جمله برنامه های محیط زیست ری طی این ایام ذکرکرد.

شوکتی همچنین نصب بنرهایی با مضمون شعار مصوب امسال زمین پاک در میادین اصلی شهر با همکاری شهرداری، تشکیل کمیته پسماند به ریاست فرماندار ری و شرکت در نماز جمعه را از دیگر برنامه های این اداره در هفته زمین پاک یادآور شد.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان ری هدف از برگزاری برنامه ها زیست محیطی را ایجاد حساسیت در اراده ملی و جلب مشارکت آحاد مردم به موضوع حفاظت از محیط زیست و نهادینه کردن پاکیزه نگه داشتن زمین، آموزش و اطلاع رسانی عنوان کرد.

روز جهانی زمین پاک برابر با 22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت در ایران در طول یک هفته از روز دوم اردیبهشت تا هشتم ادامه خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.