آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امام جمعه شهرری:ظرفیت های فرهنگی ری باید تقویت شود

به گزارش راگانیوز، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری اظهار داشت: اقدامات فرهنگی در پویایی و نشاط جامعه نقش مهم و اثرگذاری دارند و بایستی از هر فرصتی برای تقویت این پتانسیل ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه های فرهنگی هر شهری باید با ارزش ها و فرهنگ آن منطقه سنخیت داشته باشد، تصریح کرد: در غیر این صورت بین اجرای برنامه های فرهنگی خلل وارد می شود و در نتیجه توسعه شهر هم به کندی پیش می رود.
امام جمعه شهرری اضافه کرد: این منطقه همواره مهد فرهنگ و هنر بوده و هنرمندان شاخصی در زمینه شعر و ادب از گذشته تاکنون در ری فعالیت داشته اند که نیاز است تا این ظرفیت ها بیشتر شناسایی و تقویت شوند.
وی گفت: شورای فرهنگ عمومی باید متناسب با شرایط در برخی از مولفه های فرهنگی متمرکز شود و دستور کار عملیاتی برای بهبود شرایط ارائه دهد.
فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: فرهنگ عمومی عبارت است از پاسخ همگون یک مجموعه به یک مساله، موضوع و پدیده و به هر اندازه که این مساله و موضوع بهم نزدیک باشد آن جامعه از یک فرهنگ عمومی هماهنگ و همگون برخوردار است.
هدایت الله جمالی پور افزود: ما باید از کمیت گرایی به سمت کیفیت گرایی و از وظیفه گرایی به نتیجه گرایی پیش رفته و دستگاه های مختلف در این زمینه فعال شوند.
وی با اشاره به نقش شورای فرهنگ عمومی در ثبات نظام و انقلاب افزود: ما اگر بخواهیم انقلاب با قدرت بیشتر به حرکت خود ادامه دهد باید سرمایه اجتماعی و معنوی را تقویت کرده و این مهم بصورت گسترده در کشور انجام شود و در این میان نقش شورای فرهنگ عمومی یک نقش راهبردی است.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.