آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امام جمعه شهرری: آتش گرانی به جان مردم افتاده است

به گزارش راگانیوز ، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرری که در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد با گرامیداشت دهم آذر ماه سالروز شهادت سید حسن مدرس و روز مجلس ایشان را یک نماینده فقیه، مجتهد، مستقل و شجاع دانست و اظهار داشت: شهید مدرس به خاطر همین شجاعت یک تنه در مقابل استبداد و استعمار ایستاد و همیشه می‌گفت خدا ترس و طمع را به مدرس نداده است چرا که هر کشوری بترسد و طمع کند ضعیف خواهد شد.

 وی خطاب به نمایندگان مجلس ادامه داد: توقع موکلین شما این است که مدرس‌وار با اقتدار و ایمانی قوی در مقابل استعمار و استبداد ایستادگی کنید و لوایحی را به تصویب نرسانید که سبب فضولی و سرک کشیدن دشمن به اسناد داخلی کشور باشد یا سبب ضعف و ذلت ملت ایران شود.

شاهچراغی در ادامه با اشاره به دیدار مسوولان نظام و مهمانان خارجی کنفرانس وحدت اسلامی با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: از جمله مسائل مهمی که رهبر انقلاب در این دیدار به آن پرداختند تشریح نظریه مقاومت بود که فرمودند مقاومت آثار و نتایج زیادی دارد که در سایه آن پیروزی اقتدار و پیشرفت خواهد بود؛ در همین جبهه مقاومت در چند سال اخیر چند جنگ اسرائیل علیه حزب الله و مردم فلسطین آغاز کرد و وقتی به این پیروزی‌ها نگاه می‌کنیم از جنگ ۳۳روزه شروع شده و اخیرا به یک جنگ دو روزه رسیده است؛ این بدان معنا است که رژیم صهیونیستی نه تنها قوت پیدا نکرده بلکه روز به روز اقتدارش کمتر و دچار ضعف و شکست شده است؛ این‌ها نشان می‌دهد زمان برای پیروزی بر اسرائیل کوتاه شده و اگر به این وضعیت توجه کنیم با همین روند این رژیم غاصب با شکست قطعی روبه‌رو خواهد شد.

وی یادآور شد: حضرت آقا در این دیدار به حکام کشورهای اسلامی توصیه می‌کنند تحت ولایت و زیر پرچم الله قرار بگیرند و از زیر پرچم آمریکا خارج شوند زیرا این کشور جنایتکار نمی‌تواند آن‌ها را موفق کند.

شاهچراغی این سخنان رهبری را دارای پشتوانه قرآنی، عملیاتی و اجرایی در منطقه کشورهای اسلامی دانست و تأکید کرد: بنا به فرمایش قرآن قرار گرفتن تحت ولایت الله نماد سربلندی عزت و اقتدار است و زیر پرچم طاغوت رفتن چیزی جز حقارت، خفت و بدبختی ندارد.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از این ذلت و خواری در گذشته ادامه داد : آل سعود نیمی از بودجه عربستان را به ترامپ داد و در عوض رئیس جمهور آمریکا در اولین سخنرانی خود  از عربستان به عنوان یک گاو شیرده تعبیر کرد و یا در جای دیگری گفته ما اگر دو هفته پشتیبانی خود را از آل سعود برداریم آن‌ها سقوط می‌کنند و اینها ضعف زیر پرچم طاغوت بودن است.

صدام در عراق، حسنی مبارک در مصر، بن علی در تونس و قذافی در لیبی نمونه‌های عملی و معیار خوبی برای کشورهایی که زیر طاغوت بودند و کاملا در خدمت آمریکا بودند و زمانی که دیگر برایشان منفعت نداشتند، سقوط کردند و نابود شدند و یا نمونه بارزتر آن شاه در سرزمین خودمان به عنوان ژاندار خلیج  ۶۰ هزار مستشار نظامی و تمام امکانات آمریکا در اختیارش بود ولی امروز نام و اثری از وی نیست.

امام جمعه شهرری تأکید کرد: کشورهای اسلامی باید از جمهوری اسلامی ایران که زیر پرچم الله قرار گرفت درس بگیرند که امروز با تمام اقتدار، عزت و سربلندی آمریکا نهی شده است.

حجت الاسلام شاهچراغی در پایان با اشاره به اجلاس سراسری نماز در هفته آینده، نماز را نماد معنویت در این سرزمین برشمرد و گفت: در روایات و آیات قرآن کریم این همه بر اهمیت نماز تأکید شده است و حضرت آقا هم با پیام هر ساله خود به این اجلاس بر مقام و جایگاه نماز تأکید دارند و همه ما باید برای اقامه صحیح نماز به وظایف خود عمل کنیم که اگر نماز حاکمیت پیدا کند ملت سربلند و عزیز خواهد بود و عنایت خدا را بیشتر جذب می‌کند.‌

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.