آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امام جمعه شهر ری: قیام مردم ری در 18 دی سال 57 مظهر استقامت این خطه در برابر مزدوران بود

امام جمعه شهر ری گفت: قیام مردم غیور شهر ری در 18 دی ماه سال 57 مظهر ایستادگی و استقامت مردم این خطه در برابر مزدوران بود.
خبرگزاری فارس: قیام مردم ری در 18 دی سال 57 مظهر استقامت این خطه در برابر مزدوران بود

به گزارش راگانیوزبه نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی شاهچراغی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی نماز جمعه شهر ری که با حضور پرشور مردم خداجو در مصلای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد با تاکید بر اینکه نهج‌البلاغه در پندیات مثل دریای مواج است اظهار داشت: امیرالمومنین (ع) سخنان گوهرباری در راستای فتنه‌های دنیا، مرگ، معاد و غیره را بیان فرموده‌اند.

امام جمعه شهر ری تقوا را سپری در برابر بلاها دانست و گفت:‌ گوهری گران‌بهاتر از تقوا نداریم، تقوا انسان را در دنیا و در برابر آحاد و آسیب‌ها نگاه می‌دارد و در قیامت انسان را به بهشت می‌رساند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: افراد اگر از تقوا بهره‌مند هستند آن را حفظ کرده و اگر این گوهر گرانقدر را ندارند برای سعادت دنیا و آخرت باید آن را کسب کنند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی در خطبه دوم نماز جمعه شهر ری نیز پس از توصیه همگان به تقوای الهی ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول بیان داشت: اسلام دین شادی و سرور نیز هست و مزد عزاداری دو ماهه مردم را به آنها می‌دهد.

امام جمعه شهر ری ماه ربیع‌الاول را ماه شادی خواند و تاکید کرد: امام صادق (ع) فرمودند شیعه از گل ما خلق شده است؛ در شادی ما شاد و در حزن ما اندوهگین است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که گریه در ایام خودش و شادی نیز باید در ایام خودش باشد و باید همواره شادی‌های ما از آفت و آلودگی مبرا باشد.

شاهچراغی با اشاره به اینکه شب اول ماه ربیع‌الاول شب لیلةالمبیت است عنوان کرد: حضرت علی(ع) در شب اول ماه ربیع‌الاول جان خود را در دست گرفته و برای حفظ جان پیامبر در جایگاه رسول مکرم اسلام(ص) خوابید.

امام جمعه شهر ری افزود: حضرت جبرئیل خطاب به حضرت علی(ع) فرمود ایثار و فداکاری‌ای که شما در شب لیلة‌المبیت از خود نشان دادید سبب شد که خداوند متعال به فرشتگان مباهات کند.

وی با اشاره به شأن و جایگاه حضرت علی(ع) بیان داشت: حدود 300 آیه قرآن کریم در شأن امیرالمومنین(ع) نازل شده است.

کشف حجاب مقابله با دین بود

شاهچراغی با اشاره به 17 دی‌ماه سالروز کشف حجاب رضاخانی گفت: اقدام رضاخان در راستای کشف حجاب که به دستور انگلیس صورت گرفت مقابله با دین بود.

امام جمعه شهر ری خاطرنشان کرد: رضاخان از سران دولت خواست که به طور رسمی به همراه زنانشان در حالی‌ که سر آنها برهنه است در بین مردم حضور یافته تا این موضوع برای مردم جا بیفتد.

خطیب جمعه ری در ادامه از درخواست رضاخان از امام جمعه تهران برای حضور در مراسم رسمی کشف حجاب سخن به میان آورد و تاکید کرد: رضاخان از حجت‌الاسلام سیدمحمد امام جمعه تهران خواست به همراه همسرش در این مراسم حضور یابد اما ایشان در پاسخ به رضاخان قلدر اعلام کرد هنوز از خون پیامبر مکرم اسلام(ع) در وجود من هست و هرگز چنین کاری را نمی‌کنم.

وی با اشاره به تاثیرات منفی اقدام رضاخان در راستای کشف حجاب بیان داشت: آسیبی که رضاخان با کشف حجاب زد فراتر از آسیبی است که از کشتن 100 روحانی به وجود می‌آید.

امام جمعه شهر ری با انتقاد از وضعیت فعلی حجاب در جامعه عنوان کرد: نمی‌دانم برخی از افراد جامعه چه بینشی را دنبال می‌کنند که فرهنگ رضاخانی را در جامعه گسترش می‌دهند.

شاهچراغی تاکید کرد: وضعیت بی‌حجابی در جامعه به ویژه شهرهای مذهبی همچون مشهد، ری و غیره بسیار گزنده است.

امام جمعه شهر ری با انتقاد از وضعیت حجاب برخی افراد که در حاشیه اماکن مذهبی تردد می‌کنند عنوان کرد: ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروهای خدوم انتظامی در راستای مقابله با بدحجابی از مردم سایر شهرها نیز می‌خواهیم که خودشان حرکتی در راستای بهبود وضعیت حجاب داشته باشند و با تذکر لسانی و نهی از منکر در این راستا گام بردارند.

18 دی مظهر ایستادگی مردم ری بود

شاهچراغی با اشاره به قیام 18 دی سال 57 مردم غیور ری عنوان کرد: بعضی مناسبت‌ها ملی، برخی استانی و برخی شهرستانی است و قیام مردم غیور شهر ری در 18 دی ماه سال 57 مظهر ایستادگی و استقامت مردم این خطه در برابر مزدوران بود.

امام جمعه شهر ری با تاکید بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا تصریح کرد: امروز وظیفه مسئولان و آحاد مردم انتقال فرهنگ مقاومت، ایستادگی، شهامت و شجاعت به نسل سوم و چهارم انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ری نیز با برپایی مجالس و نصب پرچم و غیره رشادت‌ها و ایستادگی مردم این خطه در 18 دی را یادآور شدند.

امام جمعه شهر ری با اشاره به قیام 19 دی مردم قم نیز بیان داشت: قم همیشه پیشگام بوده است و در صف اول قرار دارد.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه قیام و انقلاب از قم شروع شده است تصریح کرد: مردم قم در 19 دی در طی اهانت حکومت پهلوی به حضرت امام خمینی(ره) به دیدار مراجع رفته و در این راه عده‌ای از مردم شریف این خطه به شهادت رسیدند و این قیام آنها به تبریز و دیگر شهرها رسید و نتیجه آن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بود.

امام جمعه شهر ری با اشاره به عظمت و بزرگی مراسم‌های دهه آخر صفر و حضور 20 میلیونی شیعیان در کربلای معلا در روز عاشورای حسینی خاطرنشان کرد: این حضور ده‌ها میلیونی و شکوه و عظمت آن دنیا را به حیرت انداخت و دشمنان نیز در روزهای پایانی ماه صفر با اقدامات جنایتکارانه خود از این اجتماعات انتقام گرفتند.

شاهچراغی در پایان ترور تکفیری‌ها در پاکستان، شیعه‌کشی در کشور لبنان و حوادث اخیری که در کشور عراق صورت گرفته است را از اقدامات جنایتکارانه تکفیری‌ها و مستکبران در انتقام‌گیری از تجمعات شیعیان دانست و گفت: آنها بدانند که روزی فرا می‌رسد که شیعیان انتقام خودشان را از جنایتکاران می‌گیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.