آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

انتخاب رشته‌های دانشگاهی بر اساس نیازهای شغلی جامعه باشد

محسن نوروزیان  به مناسبت هفته مشاغل در حاشیه نمایشگاهی که در مدرسه ایثارگران حضرت خدیجه شهرری به همین مناسبت برگزار شده بود اظهار کرد: هفته اول اردیبهشت تحت عنوان هفته مشاغل نامگذاری شده که در انتخاب شغل مناسب برای دانش آموزان تاثیرگذاری خوبی را داشته باشد.

وی افزود: دانش آموزانی که در سال اول متوسطه باید انتخاب رشته کنند با دو معیارآشنایی با رشته های موجود در هنرستان ها و با آگاهی و شناخت از توانمندی و استعداد های خود بتوانند دست به انتخاب رشته ای بزنند که درآینده منجر به پیامد شغلی مناسب بر اساس نیاز جامعه شود.

معاونت پژوهش آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری عنوان کرد: از این رو در هفته اول اردیبهشت با توجه به نزدیک بودن امتحانات پایانی و نزدیک بودن انتخاب رشته برنامه های جامعی را برای آگاهی بخشی دانش آموزان و اولیاء آنها در نظر گرفتیم.

وی تصریح کرد: نمایشگاهی از دستاوردهای دانش آموزان در حال تحصیل در هنرستان ها تشکیل دادیم تا دانش آموزان سال اول نظری از این نمایشگاهها بازدید و تحقیق کرده و انوع شغل ها را بشناسند و در نهایت رشته ای را انتخاب کنند که به آن علاقه داشته و انگیزه ادامه کار در آن را دارند وو در نهایت  به انتخاب مشاغل و مناصبی که مفید  و موثر برای کشور انقلاب اسلامی ایران است بپردازند.

نوروزیان گفت: ضمن برپایی نمایشگاه بازدید و اردویی های یک روزه در هنرستان ها داریم که همه دانش آموزان اول متوسطه بر اساس یک برنامه مدون از هنرستان های ما بازدید می کنند و علت آن هم سیاست کلی وزارت خانه و نیاز جامعه ما است که به سمتی برویم که دانش آموزان ما ضمن اینکه درس می خوانند یک مهارت نیز یاد بگیرند

وی بیان کرد: امروز جهان از بحث سواد آموزی یک پله عبور کرده و جهان مهارتی شده است و ما برای اینکه عقب نمانیم هنرستان های خود را به گونه ای تجهیز می کنیم که به سمت وسوی مهارت آموزی سوق داده شوند و دانش آموزان ما درحالی که مهارت کسب کردند وارد جامعه شوند.

معاون پژوهش آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری افزود: از طرفی هنرستان های ما در مدارس مختلف حضور پیدا می کنند و درباره اهمیت و پیامد کسب مهارت تو ضحیاتی را می دهند و بروشور،  تبلیغات و کتابچه هایی به عنوان کتابچه های معرفی رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش تهیه شده که در بین دانش آموزان پخش می شود.

نوروزیان گفت: اولیا و دانش آموزان در جلسات مشورتی  توسط مشاورین در زمینه رشته هایی که خوب است دانش آموز انتخاب کند توجیه شده و آگاهی های لازم را کسب می کنند و درنهایت خود دانش آموز و خانواده اش با مشورت یکدیگر انتخاب درست را انجام می دهند تا به دنبال آن دانش آموز در آینده انسانی مفید و موثر در کار وصنعت کشور شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز توصیه ما به خانواده ها این است که نباید در انتخاب رشته فرزندان خود دنبال چیزی باشند که صرفا اسم و رسم و مدرک دارد تا فرزندانشان مجبور نشوند پشت بازار کار به عنوان بیکار بمانند یا به کاری غیر مرتبط با رشته خود مشغول شده که به ضرر کشور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.