آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد یادگار امام اعلام موجودیت کرد

هیأت مؤسس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) شهرری، طی بیانه‌ای اعلام موجودیت کرد.

خبرگزاری فارس: ارتقای سطح کیفی خدمات‌رسانی از اولویت‌های دانشگاه آزاد شهرری است

متن این بیانیه به شرح زیر است:

جنبش دانشجویی با دربرگرفتن وفادار‌ترین و صالح‌ترین فعالین سیاسی و اجتماعی، اثبات حقانیت خود، تقویت توانایی نقد درونی اصول و مبانی فکری، سعی در حفظ پویایی خود نموده است. هرچند در مقاطعی از تاریخ حیات خود دچار تندروی یا کندروی‌هایی نیز شده باشد، اما شاکله اصلی این جنبش همچنان سازندگی، اصلاح و حفظ آرمان‌های خود است.

این جنبش که از بدو پیدایش با موانع، مشکلات و تهدیدهایی روبرو بوده است، با اتکا به توصیه‌های اسلامی، تجربیات تاریخی و سنجش‌های عقلانی از نخستین روزهای حیاتش در اعتراض به استبداد شاهنشاهی، همواره راهبردهای نوینی برای عبور از این موانع ارائه داده است. جنبش دانشجویی با بهره گیری از فرصت‌ها و موقعیت‌های به دست آمده، راه خود را برای تعامل با بدنه جامعه ایرانی می‌جوید تا بتواند از سویی در این ارتباط همچنان به رسالت خود، پرسشگری و نقدِ اصحابِ سیاست ادامه داده و از سوی دیگر نتایجِ برآمده از تحلیل‌های خود را به سمت جامعه تزریق کند. دولتمردان امروز نیز برای از بین بردن آفات مذکور خوش‌تر است به بهره گیری از نعمت آینۀ صافِ نقدِ دانشجویی اهتمام بورزند.

انجمن‌های اسلامی دانشجویان با وجود عمر ۷۲ ساله و پرفراز و نشیب خود همچنان بیان کننده تفکرات اکثریت جنبش دانشجویی می‌باشند و در مسیر احیای تفکر دینی در دانشگاه و حق طلبی و حق جویی، با وجود موانع و مصائب بسیار طی طریق می‌نمایند. پس از نقش فراوان این تشکل‌های اسلامی- سیاسی در سقوط نظام خودکامه پهلوی و تلاش در جهت اصلاح و تزکیه نظام جمهوری اسلامی، امروز هم می‌توانند به عنوان پرچم دار جنبش اصیل دانشجویی، نقش آفرین بوده و به عنوان تاثیرگذار‌ترین نماینده جامعه دانشجویی با حفظ استقلال، از بروز نواقص و معایب جلوگیری نمایند یا حداقل صاحبان اریکه قدرت را هشدار دهند.

امروز اما وظیفه نسل جدید این جنبش است که در قالب چنین تشکیلاتی با داشتن نگاهی خالی از تعصب، اتخاذ راهبردهای متناسب با زمان، نگاه نقادانه به هرآنچه در داخل و خارج از دانشگاه می‌گذرد، نقش نظارتی خود را به بهترین شکل ایفا کند و دین خود را به میهن عزیزمان ادا نماید.

و اما اینک به حکم وظیفه دینی و به اقتضای مسئولیت اجتماعی و با هدف بهبود فضای صنفی و افزایش درک و تحلیل سیاسی دانشجویان، تعمیق فرهنگ نقد، مباحثه با احترام به نگرش‌ها و آرای متفاوت، ترویج روح قانونگرایی، بسط رفتارهای مدنی ،تقویت روحیۀ مطالبه‌گری دانشجویان، سعی در تقویت پیوندهای فکری میان دانشگاه و جامعه، ایفای نقش پل ارتباطی صادق بین دانشجویان و مسئولین، در سطح وسیع‌تر بین مردم و حاکمیت و با نگرشی اصلاح طلبانه، موجودیت «انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره)» اعلام می‌گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.