آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

انقلاب اسلامی حلقه جدا نشدنی با قیام امام عصر (عج) دارد

 امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری گفت: انقلاب اسلامی ایران، حلقه اتصال عمیق و جدانشدنی با قیام حضرت مهدی(عج) دارد و نقش اصلی و حقیقی این حرکت عظیم مردمی را می توان در تمسک به فرهنگ ناب مهدویت جستجو کرد.

حجت الاسلام والمسلمینˈسیدعلی شاهچراغیˈ روز یکشنبه در شصت و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری، ضمن بیان خاطره ای از امام راحل اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) در مقابل برخی از اظهارات در مورد آینده انقلاب اسلامی فرمودندˈبا توجه به تلاش استکبار جهانی این انقلاب به دست صاحب اصلی اش امام زمان(عج) سپرده خواهد شدˈ.

وی با اشاره به دهه مهدویت افزود: ضمن ترویج فرهنگ انتظار در جامعه بایستی پیوند معرفتی خود را با امام عصر (عج) مستحکم تر کنیم.

وی تاکید کرد: باید پیوندهای خود با امام زمان (عج) را معرفتی، محبتی و اطاعتی گنجاند تا بتوان به وظایف محوله خود در زمان غیبت را به خوبی انجام داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با تاکید بر این که نگاه به مقوله انتظار و مهدویت باید دقیق و عمقی باشد، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم ترین وظیفه ما شیعیان تقویت معرفت و شناخت نسبت به حضرت ولی عصر(عج) است.

شاهچراغی، در مورد جدی گرفتن برنامه های اوقات فراغت جوانان گفت: با توجه به ظرفیت ها موجود در دستگاههای اجرایی شهرستان برای کسب نتایج مطلوب و ارتقا بهره وری جوانان از این ظرفیت ها نیازمند همدلی، همکاری و برنامه ریزی مدیران و نهادهای دستگاههای اجرایی شهرستان هستیم.

در ادامه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: امروزه غنی سازی اوقات فراغت جوانان یکی از مهمترین و اساسی ترین دغدغه های مسوولان کشورهای پیشرفته است.

ˈهدایت الله جمالی پورˈ اظهار داشت: باید برای جوانان و آینده سازان کشور سرمایه گذاری کرد، از این رو بهترین برنامه ها را باید برای پر کردن اوقات فراغت آن برنامه ریزی کرد.

وی با تاکید بر اینکه مساله غنی سازی و پرکردن اوقات فراغت باید به گونه ای برنامه ریزی شود که جوانان را از لحاظ فکری و اخلاقی، سالم به جامعه تحویل داد، افزود: نبود سیاست های منسجم و برنامه ریزی های صحیح و اصولی وقت جوانان به بطالت خواهد گذشت و بسیاری از آنها وقت شان را به بیهودگی گذرانده و شب ها را نیز تا صبح در فضاهای مسموم مجازی به سر خواهند برد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری گفت: با توجه به نزدیکی فصل تابستان در خصوص اوقات فراغت جوانان و نوجوانان کارها و برنامه ریزی هایی انجام و دستگاه های مرتبط باید در این باره کار کنند.

ˈمهدی ابوالحسنیˈ از شروع به کار شورای فرهنگ عمومی در بخشداری ها خبر داد و اظهار داشت: به منظور هماهنگی بیشتر بین دستگاه های اجرایی در خصوص بحث فرهنگی و بازدهی بالاتر قرار شد در بخشداری های شهرستان ری شورای فرهنگ عمومی تشکیل و آنان نیز فعالیت داشته باشند.

در ادامه مقررشد کارگروهی از مسوولان دستگاههای اجرایی و نهاد های حوزه فرهنگی شهرستان تشکیل تا برای پرکردن اوقات فراغت جوانان برنامه ریزی های دقیق تری انجام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.