آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

اهدای اعضای بدن بیمارمرگ مغزی به چهار بیمارزندگی دوباره بخشید

«رضا ستاری» روز شنبه در گفت وگو با  ایرنا افزود: اعضای بدن مرحوم «سعید عباس نژاد» پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشکان و موافقت خانواده وی ، به بیماران نیازمندان اهدا می شود.

وی اظهار کرد: با رضایت و اعلام موافقت خانواده عباس نژاد، تمامی اعضای قابل اهدای این بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این بیمار بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده است ، افزود: با اعلام نظر کمیسیون پزشکی بیمارستان هفتم تیر مبنی بر مرگ مغزی بیمار، خانواده وی نیز برای اهدای تمامی اعضای بدن بیمارخود رضایت داده و در یادداشتی اعلام کردند «هر آنچه از اعضای بدن فرزندانشان قابل اهدا است» را به بیماران نیازمند می بخشند.

ستاری تصریح کرد: اقدام خداپسندانه خانواده عباس نژاد موجب نجات چهار بیمار از مرگ حتمی و همچنین رفع نیاز بیش از 56 بیمار دیگر نیازمند اهدای عضو شده است.

وی گفت: برهمین اساس، تیم پزشکی پیوند واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای انتقال اعضای بدن این بیمار و جداسازی اعضای پیوندی به این بیمارستان اعزام شده است.

سرپرست روابط عمومی بیمارستان هفتم تیر شهرری با بیان اینکه قلب این بیمار مرگ مغزی به یک بیمار در بیمارستان مسیح دانشوری اهدا خواهد شد، تاکید کرد: یک کلیه این مرحوم برای اهدا به یک بیمار نیازمند به بیمارستان نبی اکرم(ص)، کبد وی به یک بیمار در شیراز و کلیه دیگر این بیمار مرگ مغزی نیز برای پیوند به بیمارستان سینا انتقال داده خواهد شد.

ستاری گفت: به دلیل جوانی بافت های بدن و اقدام سریع خانواده وی برای اهدای اعضا، سموم کمتری در بافت ها جمع شده و تمامی اعضای این بیمار مرگ مغزی، قابل پیوند است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.