آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

اولین نشست اتاق فکر کشاورزی شهرستان ری برگزار شد

 

به گزارش راگانیوز به نقل از  ایرنا، در این نشست که روز چهارشنبه در سالن همایش های اداره جهاد و کشاورزی شهرستان ری برگزار شد، رییس این اداره گفت: تاکنون 52.5 هکتار از اراضی سبزی کاری و صیفی جات را با دستور مقام قضایی و بعلت استفاده از آبهای ناسالم شخم زده و تخریب کرده ایم اما این مشکل باید به صورت اساسی حل شود.
داریوش جوادی با بیان اینکه شهرستان ری علاوه بر کمبود آب سالم و بهداشتی برای کشاورزی مشکل ورود فاضلاب تهران به مناطق تحت کشت این شهرستان را نیز دارد افزود: مشکل تامین آب کشاورزی و همچنین آب آلوده از مهمترین مشکلات کشاورزان شهرستان ری است.
وی با اشاره به تشکیل اتاق فکر کشاورزی برای حل مشکلات کشاورزان شهرستان ری گفت: این اتاق فکر، با هدف طرح و بررسی و تصمیم گیری پیرامون مشکلات و مسائل کشاورزی این شهرستان تشکیل شده است و باید ایده های نو و فکرهای اساسی از آن خارج شود.
جوادی تشکیل کمیته های فرعی از جمله کمیته آب و کشاورزی، کمیته دام، طیور و آبزیان و کمیته صنایع تبدیلی و تکمیلی را از مهمترین کمیته های این اتاق ذکر کرد و افزود: جلسات این کمیته ها برای بررسی مسائل و مشکلات و ارائه راهکار باید منظم و با حضور همه اعضا برگزار شود.
به گفته وی، اتاق فکر نباید جنبه تشریفاتی و اداری پیدا کرده و برپایه حضور موثر بخش خصوصی و با حضور مدیران بخش خصوصی، کشاورزان و متخصصان عرصه کشاورزی و دامپروری مسائل را دنبال و حل کند.
در ابتدای این نشست جمعی از کشاورزان و دامپروران مشکلات بخش های مرتبط و راهکارهای حل آن را بیان کردند.
ضرورت خودکفایی در تولیدات کشاورزی مخصوصا محصولات استراتژیک از جمله گندم و جو، تاکید بر وابستگی استقلال سیاسی به استقلال اقتصادی بر محور کشاورزی و ضرورت حضور کارشناسان کشاورزی و دامپروری در جلسات اتاق فکر، از مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.
مکانیزه کردن کشاورزی و اصلاح نحوه آبیاری و الگوی کشت، تاکید بر ضرورت حضور مسوولان و کارشناسان ادارات، نهادها و بخش های مرتبط با کشاورزی و دامپروری برای حل سریعتر مشکلات و ایجاد تصفیه خانه برای تامین آب سالم از دیگر مسائلی بود که در این نشست از سوی فعالان کشاورزی و دامپروری عنوان شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.