آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ایجاد قطعه فضای سبز شهدای مدافع حرم در جنوب تهران

خبرگزاری فارس: ایجاد قطعه فضای سبز شهدای مدافع حرم در جنوب تهران

به گزارش راگانیوز ، سید احمد صفوی ظهر امروز در مراسم درختکاری خانوادگی این منطقه که با حضور مدیران شهرداری تهران، خانواده معزز شهدای مدافع حرم، فعالان و مدافعان محیط زیست، دانش آموزان و دانشجویان و ساکنان محله دولت‌آباد شهرری در بوستان توسکا برگزار شد، گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی 150 هزار نهال در منطقه کاشته شده است که بخشی از آن نیز در بوستان توسکا به یاد شهدای مدافع حرم این منطقه غرس و قطعه ای از این بوستان به نام آنها اختصاص داده شد.

وی با اشاره به این‌که قطعه فضای سبز شهدای مدافع حرم در آستانه شهادت حضرت زهرا(س) ایجاد شده است، گفت: خانواده معزز شهدا می‌توانند در نگهداشت و حفظ و مراقبت نهال‌های این قطعه مشارکت کنند.

صفوی همچنین ادامه داد: منطقه 20 دارای 2 هزار و 257 هکتار فضای سبز در محدوده‌های داخل و حریم شهری است و در حال حاضر سهم هر شهروند از فضای سبز 17.85 مترمربع و با احتساب عرصه‌های جنگل کاری محدوده حریم این سرانه به بیش از 53 مترمربع می‌رسد.

وی کاشت نهال در بوستان‌ها، معابر، عرصه‌های جنگل کاری و توزیع بین شهروندان را از دیگر اقدامات مدیریت شهری در هفته منابع طبیعی برشمرد و گفت: با توجه به اینکه حفظ و نگهداری از  فضای سبز موجود نیز به اندازه توسعه آن اهمیت دارد نگهداشت بوستان‌ها از اولویت‌های مدیریت شهری است.

* لزوم توسعه فضاهای سبز

مهدی گلمکانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران نیز که در این مراسم حضور داشت بر لزوم توسعه فضاهای سبز به منظور ارتقاء محیط زیست شهری و سلامت شهروندان تاکید کرد و گفت: برای حفظ محیط زیست و به ویژه فضای سبز و بوستان‌ها نیازمند مشارکت حداکثری شهروندان هستیم و اکثر ویژه‌برنامه‌ها نیز با این رویکرد اجرا می‌شود.

 مراسم درختکاری شهرداری منطقه 20 با شعار خانواده شهرداری، سفیرسبزی تهران در بوستان توسکا با حضور مدیران این منطقه و شهرداری تهران برگزار و به یاد شهدای مدافع حرم شهرری صدها نهال غرس شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.