آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ایستگاه مترو دولت‌آباد شهرری آبان به بهره‌برداری می‌رسد

 

به گزارش راگانیوز ؛ فرهاد افشار در جریان بازدید از پروژه جنوبی خط ۶ مترو گفت: توسعه این خط از ایستگاه دولت‌آباد به ضلع‌شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با احداث ۴ ایستگاه در حال اجراست.

افشار با اشاره به اینکه با حفاری ۱۶۵۰متر، دستگاه TMB با ایستگاه صفائیه رسیده است، افزود: صفائیه، ابن‌بابویه، میدان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و ضلع شرقی حرم ازجمله ایستگاه‌های توسعه جنوبی خط ۶ مترو است و تملک زمین‌های مورد نیاز برای اجرای عملیات اجرایی از سوی شهرداری منطقه ۲۰ در حال انجام است و در زمان لازم در اختیار شرکت بهره‌برداری متروی تهران برای اجرای پروژه قرار می‌گیرد.

افشار به آسیب‌های اجتماعی برای ساکنان مجاور ایستگاه‌های مترو اشاره کرد و افزود: اثر لرزشی عبور مترو در محدوده منازل مسکونی یکی از مهمترین مباحثی است که عوامل اجرایی پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو به ارائه راهکار برای کاهش آن شده‌اند.

شهردار منطقه ۲۰ به اهمیت پروژه یاد شده در کاهش بار ترافیکی محدوده شرق شهرری اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از این پروژه موجب رونق گردشگری مذهبی در شهرری می‌شود و گام موثری در راه تبدیل شهرری به شهر ایرانی اسلامی پیش‌رو خواهد بود.

بنا به اعلام شرکت بهره‌برداری متروی تهران، ایستگاه دولت‌آباد که اکنون به‌عنوان ایستگاه پایانی خط ۶ مترو تهران محسوب می‌شود، پایان آبان‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد و در زمان افتتاح کامل این خط و اتمام توسعه جنوبی خط ۶ مترو، با لحاظ این ایستگاه، ۵ ایستگاه از ۶‌خط مترو در محدوده منطقه ۲۰ قرار خواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.