آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بارزانی در زمین اسرائیل بازی می‌کند/عزاداری بدون اندیشه و محتوا، عاشورای سکولار است

 به گزارش راگانیوز ؛  حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته که در مصلی بزرگ حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: اگر بنا باشد نهضت سیدالشهدا(ع) فقط در عزاداری ها و گریه ها خلاصه شود، یک عاشورای سکولار است که انگلیسی ها تبلیغ می کنند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون نهضت حسینی است، نباید شور و هیجان عاشورایی کمرنگ شود لذا باید تلاش کنیم این سرمایه عظیم از آسیب‌ها مصون بماند.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه دشمن تلاش می کند از سرمایه عظیم عاشورا به نفع خود استفاده کند، گفت: عزاداری های عاشورا باید از نظر محتوایی تقویت شود و اندیشه، فکر، شور و شعور همه باهم باشند.

شاهچراغی تاکید کرد: نماز اول وقت پیام عاشورا برای ماست. ظهر روز عاشورا در هر کجا که هستید مخصوصا در هیئت ها حتما نماز ظهر را با شکوه برپا کنید.

وی درخصوص تشییع شهید حججی تصریح کرد: در مراسم تشییع این شهید والامقام مانور بزرگی در ایران برگزار شد. در مراسم وداع در مشهد در صحن جامع رضوی جای سوزن انداختن نبود. در میدان امام اصفهان، تنها یکبار چنین تجمعی شکل گرفته بود و آن زمانی بود که در دوران جنگ ۳۰۰ شهید را در یک روز تشییع می کردند و در تهران نیز همگی شاهد سیل خروشان جمعیت بودیم.

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از این شهید استقبال کردند، بر تابوتش بوسه زدند، عبای خود را برای دفن این شهید دادند، گفت: همه شهدا برای ما عزیز هستند و شهدای جنگ، ترور، مرزها و … هیچ تفاوتی ندارند و تجلیل از شهید حججی تجلیل از همه شهدا است.

شاهچراغی ادامه داد: همانطور که همه امامان عزیز هستند و ما بر حضرت اباعبدالله(ع) سلام می دهیم. وقتی که بر امام حسین(ع) سلام می دهیم در واقع به همه ائمه(ع) ادای احترام می کنیم.

وی با بیان اینکه ارزشهایی مانند شهادت در کشورمان کمرنگ نشده است، گفت: عده ای می گویند فضا عوض شده ولی در مراسم تشییع شهدا می بینیم که چیزی از ارزشهای انقلاب کم نشده، نسل دوم انقلاب مانند شهید حججی عشقشان به شهادت اگر بیشتر از نسل اول نباشد، کمتر نیست.

امام جمعه شهرری تاکید کرد: مسئولان نظام این ارزشها را ارج بنهند، رسانه ملی و سایر رسانه ها ارزشهای این کار را نمایش بدهند و این فضا را در کشور گسترش بدهند چراکه امروز جمهوری اسلامی به برکت همین ارزشها و خون های پاک و مقدس مقتدر و سربلند است.

شاهچراغی درخصوص اقلیم کردستان عراق ابراز کرد: بارزانی خباثت خود را نشان داد که در زمین اسرائیل بازی می کند. در تظاهرات همه پرسی دیدیم که پرچم اسرائیل را آورده بودند و در فضای خفقان گفتند ۹۲درصد رای آوردیم. شما که می خواستید دروغ بگویید یک دفعه می گفتید صد در صد.

وی با تشکر از عملکرد خوب دستگاه دیپلماسی کشورمان بیان کرد: دستگاه دیپلماسی کشورمان همه توان خود را در محکومیت این عمل گذاشتند. بارزانی و هم پیمانانش بدانند این لقمه که برداشتند برای دهان آنها بزرگ است و به نتیجه قطعی نخواهد رسید و به زودی شکست می خورند.

افتاب ری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.