آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بازدید استادان واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری از شرکت تراورس

به گزارش  راگانیوز، دکتر امیر توحیدی مدیر پژوهشی واحد یادگار امام (ره)‌شهرری گفت: این بازدید با هدف تعاملات بیشتر بین صنعت و دانشگاه در راستای نزدیک کردن کارهای پژوهشی و کاربردی دانشگاه به نیازهای روز صنایع، برگزار شد.

مصباح زاده مدیر کارخانه تراورس هم با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) و شرکت مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس)، بخش های مختلف کارخانه (خط های تولید، آزمایشگاه ها، تاسیسات بخار و …) را به اعضا معرفی کرد.

مصباح زاده اظهار کرد: کارخانه تولید تراورس کرج که یکی از ۴ کارخانه شرکت تراورس است سال ۱۳۵۶ راه اندازی شد.

وی افزود: در این کارخانه محصولات تراورس ­های بتنی پیش­تنیده، تراورس ­های بتنی سوزن و تراورس دی­بلوک تولید می شود و در شبکه راه آهن ایران، تراورس بتنی پیش تنیده (تک بلوکی) به علت مقاومت بیشتر و سایر مزایای آن استفاده می شود که بتن پیش تنیده بصورت پیش کشیده یا پس کشیده است و یکی از پرکاربردترین انواع تراورس های بتنی پیش تنیده مدل B70تحت لیسانس کشور آلمان است که در کارخانه تراورس کرج نیز همین مدل تراورس تولید می­ شود.

مدیر کارخانه تراورس گفت: تراورس های سوزن معمولاً برای دوراهی ها (انشعاب ها) مورد استفاده قرار می گیرند که از دیرباز در راه آهن ایران، از نوع چوبی این تراورس ها استفاده می شد. اما شرکت تراورس با سرمایه گذاری در این زمینه، تکنولوژی روز دنیا برای تولید تراورس بتنی سوزن را وارد و با احداث و راه اندازی کارخانه تراورس بتنی سوزن در سال ۱۳۸۸، امکان ساخت این نوع از تراورس­ ها را در کشور فراهم کرده است.

تراورس دی بلوک که در خطوط بتنی مورد استفاده قرار می گیرد در حقیقت یک سازه بتن مسلح غیر پیش تنیده است که در هنگام اجرا در بتن اسلب غرق می شود. اکنون شرکت امکان ساخت شبکه های آرماتور برای تولید انواع تراورس های دی بلوک مربوط به قطارهای شهری و بین شهری با انواع سایز میلگرد را داراست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.