آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

سرانه فضای سبز منطقه 20 به بیش از 19 متر مربع رسید

به گزارش راگانیوز، سید احمد صفوی روز چهارشنبه در مراسم درختکاری یک هکتار از اراضی محله دولت آباد شهرری اظهار کرد: هم اکنون سرانه فضای سبز منطقه 20 (شهرری) بیش از 19 متر مربع است که با احتساب کمربند سبز شهر تهران و محدود شهری این منطقه به 58 متر مربع می رسد.
وی ادامه داد: مدیرت شهری این منطقه تلاش می کند در سال 97 با تکمیل طرح های فرامنطقه ای بوستان های بانوان در محله بهشتی، بوستان خانواده در سه راه ورامین و بوستان دوستدار کودک در محله 13 آبان این سرانه را به 22 متر مربع برسد.
صفوی با بیان اینکه منطقه 20 تهران دارای 177 قطعه بوستان به مساحت 191 هکتار است، افزود: مدیریت شهری این منطقه در سالجاری با ایجاد 6 بوستان جدید نسبت به سال گذشته، 14 هکتار به بوستان های شهرری افزوده است.
وی در خصوص گونه های گیاهی موجود در عرصه منطقه نیز گفت: گونه های گیاهی به کار رفته در عرصه های فضای سبز محدوده شهری و پیرامونی منطقه 20 با توجه به شرایط اقلیم و محیطی حاکم بر آنها بومی سازی شده و طی 2 سال اخیر از گونه های مقاوم به کم آبی و شوری خاک نظیر آتریپلک و گزاستفاده شده است.
صفوی در ادامه به موضوع آبیاری عرصه های فضای سبز در این منطقه اشاره کرد و افزود: 37 هزار از لوله های آبیاری قطره ای و شبکه های آبیاری فرسوده در بیش از 45 موقعیت مختلف از جمله در بوستان دولت، بلوار دهخدا، بلوار کریمی، خیابان فداییان اسلام و سایر نقاط تعویض شده است.

** کاشت و توزیع 103 هزار اصله نهال در منطقه 20
شهردار منطقه 20 به اقدامات مدیریت شهری این منطقه در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اشاره کرد و یادآور شد: این شهرداری به مناسب هفته منابع طبیعی از دهم دیماه 103 هزار اصله نهال را در عرصه های فضای سبز منطقه کاشت و توزیع کرده است.
صفوی ابراز داشت: 10 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر سازگار با اقلیم منطقه در قالب طرح کاشت نهال رایگان در منازل شهروندان و پایگاه های توزیع رایگان نهال در میان مردم شهرری توزیع شده است.
مراسم درخت کاری یک هکتار از اراضی محله دولت آباد امروز(چهارشنبه) با حضور صفوی شهردار منطقه 20، جمعی از مسئولان شهری، دانش آموزان و جمعی شهروندان منطقه 20 برگزار شد در این مراسم یک هزار اصله نهال زیتون تلخ، سرو، داغداغان، بلوط و همیشه سبز در یک هکتار از اراضی محله دولت آباد در 14 قطعه کاشته شد.
در ایران، روز 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان “هفته منابع طبیعی” نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی 15 اسفند “روز ‌درختکاری‌” است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.