آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بازدید هیأت ۱۴ نفره دانشگاه واحدیادگار امام(ره) شهرری از کارخانه روناک جین و ستاره پوشاک ایرانیان

به گزارش راگانیوز ، این جلسه با هدف تعاملات بیشتر بین صنعت و دانشگاه با موضوع اهمیت صنعت نساجی کشور و ضرورت پرورش نیروی انسانی متخصص و بهره‌مندی از تکنولوژی روز در دنیا و همچنین معرفی امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه به مدیران صنعت پوشاک و آشنایی با وضعیت صنعت پوشاک کشور برگزار گردید.
در ابتدا بازدید آقای دکتر افضلی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت با اشاره به این که از سال 95 اهتمام بسیار خوبی در خصوص تعامل بیشتر دانشگاه و صنعت شروع شده و همه مسئولین در دانشگاه و صنعت دست به دست هم داده‌اند تا اهداف دانشگاه و صنعت به هم نزدیک و همسو شود.
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت افزود:« با عنایت به اینکه در دانشگاه کارهای بسیار خوبی صورت پذیرفته است اما نزدیک کردن کارهای پژوهشی و کاربردی دانشگاه به نیازهای روز صنایع باید در اولویت امور قرار بگیرد.»
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن تشکر از آقای دکتر افضلی و همکاران ایشان جهت برگزاری این جلسه افزود« دانشگاه آمادگی دارد دفتر R&D صنعت پوشاک را در دانشگاه راه‌اندازی نماید و با توجه به اینکه دانشگاه درحال گرفتن مجوز همکار استاندارد می‌باشد از این پس خدمات اداره استاندارد نیز در این دانشگاه قابل ارائه می‌باشد.»
آقای مزینانی رئیس محترم اتحادیه خشکشویان و رنگرز شهرستان ری ضمن تشکر از برگزاری این جلسه افزود« کمک و همکاری دانشگاه جهت ارتقاء کیفیت پارچه‌های تولید در داخل کشور را خواستار شدند.»
آقای دکتر جمالی‌پور معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری ضمن انتقاد از جزیره‌ای کارکردن دانشگاه و صنعت اظهار داشتند: «اگر میخواهیم به توسعه اقتصادی دست پیدا کنیم باید دانشگاه و صنعت همسو و گام با هم باشند و این امکان پذیر نیست مگر با برگزاری چنین نشست‌های تخصصی بین دانشگاه و صنعت که می‌تواند بسیار مفید و سودمند باشد. دانشگاه و صنعت باید بتوانند نیازهای یکدیگر را تأمین نمایند. یکی از ایرادهایی که وجود دارد این است که کسانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند و جذب بدنه صنعت می‌شوند این احساس نیاز به دانشگاه را از دست می‌دهند و علاقه‌ای به تعامل مجدد با دانشگاه نشان نمی‌دهند. باید این مشکل حل شود. پایان‌نامه ها و اختراعات و تولیدات مراکز رشد ودانش بنیان و تولید علم باید در راستای حل معضلات صنعت باشد و کاربردی شود.»
خبرگزاري صداوسيما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.