آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

باغ دیلمان منطقه 20 بوستان عمومی شد

به گزارش راگانیوز ، سید احمد صفوی با بیان این مطلب گفت: باغ دیلمان با مساحتی بالغ بر 1700هزارمترمربع از سوی مدیریت شهری این منطقه تملک و به بوستان عمومی با نام شهید مسلمی برای استفاده شهروندان شهرری تبدیل شده است.

صفوی با اشاره به اینکه درخواست شهروندان همواره از اولویت های مدیریت شهری منطقه 20 بوده است، افزود:
تبدیل باغ دیلمان به بوستان شهید مسلمی نمونه ای از تحقق خواست اهالی محل است چرا که مالک آن با قبول تعهد جابه جایی درختان آن محدوده، تصمیم بر ساخت داشته است.
وی با بیان اینکه بخشی از درختان این باغ طی بیست سال گذشته با همت اهالی محل کاشته شده است، گفت: مدیریت شهری منطقه 20 با احترام به درخواست شهروندان و چشم پوشی از درآمد حاصله از این پروژه نسبت به ابطال پروانه ساختمانی اقدام کرد.
وی ادامه داد: این باغ با اعتباری بالغ بر 3.5 میلیارد تومان از سوی سازمان املاک شهرداری تهران تملک شد تا با کاربری بوستان عمومی مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.
صفوی افزود: باغ قوام از دیگر باغ های قدیمی شهرری محسوب می شود که از سوی شهرداری منطقه 20 تملک شده و در مرحله مطالعاتی برای تبدیل به باغ ایرانی است.
وی با اشاره به اینکه حفظ و حراست از باغ های شهری از مهمترین اولویت های مدیریت شهری است، افزود: برنامه ریزی برای 3 باغ دیگر نیز در دستور کار سال جاری قرار دارد تا با اضافه شدن به بوستان های عمومی، سرانه فضای سبز شهروندان منطقه 20 بیش از پیش شود.
شهردار منطقه 20 به وضعیت مطلوب فضای سبز شهری منطقه 20 و اهمیت مشارکت شهروندان در نگهداشت این فضاها اشاره کرد و یادآور شد: احداث مساحتی بالغ بر 50 هکتار فضای سبز جدید در قالب بوستان های شهری با کاربری های تخصصی و عمومی در دست اجراست که تا پایان سال به بهره برداری می رسد و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
صدا و سیما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.