آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بافت کلاه برای مدافعان حرم توسط مادران شهدای باقرشهر+تصاویر

به گزارش راگانیوز ؛ همزمان با نزدیک شدن به فصل زمستان و سرد شدن هوا، جمعی از مادران و خواهران شهدای باقرشهری با حضور در مصلی بزرگ باقرشهر برای مدافعان حرم حضرت زینب(س) شال و کلاه گرم بافتند.

img_0726

صبح امروز اعضای ستاد نماز جمعه باقرشهر به همراه تعدادی از خانواده شهدای شهر با حضور در مصلی بزرگ باقرشهر اقدام به بافت کلاه، شال و دستکش برای مدافعان حرم حضرت زینب(س) نمودند تا این سنت حسنه در باقرشهر هم آغاز شود.

در این مراسم معنوی که از ساعت ۹ صبح امروز آغاز و تا اذان ظهر ادامه داشت، مادران و خواهران شهدا با شور و حال بسیار عجیبی، رج به رج اقدام به بافت کلاه می کردند؛ انگار هنوز در حال و هوای دوران هشت سال دفاع مقدس بودند؛ دورانی که با خانم های دیگر جمع شده و برای رزمنده ها کمک ارسال می کردند.

img_0712

img_0706

گاها دستی به صورت کشیده و اشک از چشمانشان پاک می کردند؛ انگار در دلشان با مدافعان حرم و شهدا هم صحبت بودند؛ یکی از آن ها در گفتگوی کوتاهی گفت: در ابتدا می خواهم از اعضای ستاد نماز جمعه به خصوص مهندس اسدی تقدیر و تشکر ویژه ای داشته باشم که این فرصت را در اختیار ما قرار دادند تا ما به یاد سال های دفاع مقدس بازهم دور هم جمع شویم و میل بافتنی هایمان را به دست گیریم.

وی ادامه داد: از ساعات ابتدایی امروز که این بانوان کار خود را آغاز کرده اند؛ همه فکر و خیالشان به روزهایی برمی گردد که پسر، همسر یا برادرشان در سرمای استخوان سوز جبهه های حق علیه باطل با همه توان می جنگید اما در تماس های تلفنی از سرما چیزی نمی گفتند تا خانواده نگران نشوند؛ در سال های قبل هم لباس های گرم برای مدافعان حرم می بافتیم؛ اما مراسم امسال بهانه ای شد تا این پویش مردمی منظم تر برگزار شود؛ زیرا در سال های گذشته خودمان کلاف و کاموا گرفته و با همکاری خانم های فامیل و همسایه ها شال و کلاه می بافتیم.

وی در حالی که لبخندی بر لب داشت، گفت: مطمئنم مدافعان حرم حضرت زینب(س) وقتی این تلاش های ما در بافت لباس های گرم را می بینند، دلشان گرم خواهد شد؛ خیلی از خانم هایی که با آن ها ارتباط دارم بارها اعلام کرده اند که دوست دارند مدافع حرم شوند؛ امروز به آن ها گفتم که همین پویش مردمی و کمک به تهیه وسایل مورد نیاز رزمنده ها می تواند آن ها را مدافع حرم کند.

img_6456

img_6442

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس از اینگونه فعالیت ها بسیار انجام میشد که نقش بسیار زیادی در پیروزی جنگ تحمیلی داشت، امروز هم مادارن و خواهران شهدا با کمک جمعی از بانوان باقرشهری دست به کار شدند تا با حمایت های خود مایه دلگرمی رزمندگان غیور جبهه مقاومت شوند؛ به عنوان مثال خانواده شهید آزادفر با اهدای ۲۰ عدد کلاه و خواهران شهیدان عبدالمحمد با اهدای ۲ عدد کلاه به نیت شهیدانشان حضوری فعال در برنامه معنوی امروز داشتند.

img_6451

گفتنی است؛ بانوان غیور باقرشهری تا پایان هفته آینده فرصت دارند تا بافتنی های خود را اعم از کلاه، شال و دستکش به همراه دلنوشته های خود به مصلی بزرگ باقرشهر تحویل دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.