آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

با نمونه گیری خونی به موقع می توان از شیوع بیماری ایدز جلوگیری کرد

 کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری ها شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: با نمونه گیری خونی به موقع می توان از شیوع انواع بیماری ها بویژه ایدز جلوگیری کرد.

امیرصادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا از اجرای برنامه کنترل انتقال و آزمایش ایدز از مادر به جنین در سه مرکز بهداشتی درمانی این شبکه خبر داد و اظهارداشت: انجام این آزمایش ها برای زنان باردار بطور کاملا رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به انتقال برخی از بیماری ها از مادر به جنین گفت: ایدز یکی از این امراض است که می توان با اقدامات لازم از شیوع آن جلوگیری و صدمات احتمالی را به سلامت جامعه کاهش داد.

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت شهرستان ری گفت: با پیوند دو برنامه کنترل ایدز و سلامت باروری، طرحی باهدف انتقال حذف سیفلیس و ایدز از مادر به جنین در دست اجراست و به همین منظور مراحل ابتدایی و آماده سازی مراکز برای عملی شدن برنامه انجام شد .

صادقی با بیان اینکه این طرح از پانزدهم مردادماه در سه مرکز بهداشتی درمانی شهرستان آغازشده، افزود: آموزش به کارکنان مراکز منتخب، توزیع وسایل نمونه گیری، ارسال برگه و دستورالعمل ها از جمله اقداماتی است که در این مراکز برای آغاز طرح فراهم است.

وی گفت: طرح نمونه گیری از زنان باردار هم اکنون در سه مرکز بهداشت باقرشهر 2، عظیم آباد و شهدای احد، در حال انجام است و همه زنان باردار و یا در شرف بارداری می توانند از خدمات رایگان این مراکز استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.