آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برزیل دفتر دیپلماتیک در بیت المقدس افتتاح کرد

 

به گزارش راگانیوز به نقل از رویترز، «جایر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل در نخستین روز ورود خود به مناطق اشغالی فلسطین دستور تأسیس یک دفتر دیپلماتیک تحت عنوان رایزنی فرهنگی برزیل را در قدس اشغالی صادر کرد.

تا پیش از این رایزنی فرهنگی برزیل به عنوان بخشی از سفارت این کشور در تل‌آویو مشغول به فعالیت بود و بعد از این دفتر مذکور بجای تل آویو فعالیت خود را در قدس اشغالی دنبال خواهد کرد.

رئیس‌جمهور برزیل صبح امروز وارد فلسطین اشغالی شد. او پیش از این وعده داده بود که در سفر خود به اسرائیل به مانند رئیس‌جمهور آمریکا یک دفتر دیپلماتیک را در شهر بیت المقدس تأسیس خواهد کرد.

«جایر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل که به ترامپ برزیل معروف است از جناح راست افراطی این کشور به شمار می‌رود.

او صبح امروز پس از ورود به فرودگاه بن گورین و هنگامی که مورد استقبال نتانیاهو قرار گرفته بود، گفته بود: اسرائیل را دوست دارم!

سال گذشته تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از شهر تل آویو به شهر بیت‌المقدس با مخالفت گسترده حتی در میان متحدان اروپایی آمریکا روبرو شد و بسیاری ازکشورهای غربی اعلام کرده بودند از اقدام ترامپ تبعیت نخواهند کرد.

انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس با اعتراضات و مخالفت افکارعمومی جهانی نیز روبرو شد و سازمان ملل این اقدام را مانعی در حل مسئله فلسطین عنوان کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.