آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برنامه استانداری برای ساماندهی آب‌های سطحی جنوب تهران

به گزارش راگانیوز ، محمدمهدی ایزدی مدیر دفتر تجهیز مالی شرکت آب منطقه‌ای تهران در جلسه پروژه‌های نیمه تمام استان تهران با اشاره به واگذاری ۳ طرح آبی به بخش خصوصی اظهار داشت: تنها پروژه قابل واگذاری در زمینه ساماندهی آب‌های سطحی جنوب تهران به میزان ۲۰۰ میلیون مترمکعب پساب ری، ورامین و پاکدشت است که می‌توان با جمع‌آوری پساب‌ها آن را در اختیار سرمایه‌گذار قرار داد.

وی افزود: جهت تکمیل و اجرای فاز نخست تصفیه‌خانه ششم تهران زمینه واگذاری آن آغاز شده است اما به دلیل غیراقتصادی بودن قیمت آب در اواخر سال گذشته که نخستین آگهی شناسایی سرمایه‌گذار منتشر شد، متأسفانه استقبالی از این طرح صورت نگرفت و مجدد در خردادماه امسال این کار انجام شد که باز هم نتیجه‌ای دربر نداشت.

مدیر دفتر تجهیز مالی شرکت آب منطقه‌ای با بیان اینکه در مورد ساماندهی آب‌های سطحی جنوب تهران سهم دولت از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است گفت: پیشنهاد برای این پروژه استفاده از فاینانس خارجی است که فرآیند آن زمان‌بر است همچنین مجوز زیست محیطی علاج‌بخشی سد لار نیز در حوزه استان‌های تهران و مازندران نیز دچار چالش است.

وی ادامه داد: تنها پروژه سد نمرود است که به مرحله استفاده ذیل ماده ۵۶ رسیده پیمانکار آن قرارگاه خاتم الانبیا(ع) رسیده و برای اخذ مجوز معرفی می‌شود.

ایزدی در پایان اظهار کرد: مسئله مهم تعرفه آب است؛ بنابراین تنها راه برای اجرای پروژه‌های آب شرب این است که به تبصره ۳ قانون شوراها وصل شویم؛ اما به دلیل تفاوت ساختار با آب و فاضلاب درگیر چالش ساختاری در این زمینه هستیم که موضوع باید برطرف شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.