آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

 مناسب سازی معابر شهرری برای معلولان

به گزارش راگانیوز ، حسن خلیل‌آبادی عصر امروز بیست و چهارمین جلسه شورای شهرستان ری با موضوع بررسی نحوه تدوین برنامه جامعی از نظام خدمات‌رسانی و شناخت وضع موجود شهرستان ری با اشاره به نقش مردم در تصمیم‌گیری‌ها به عنوان شاخص توسعه‌یافتگی سیاسی در هر جامعه‌ای اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای جهان مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های کلان و حتی خُرد بیشتر از کشور ما است بنابراین باید تلاش کنیم که مردم را در تصمیم گیری‌های کلان مشارکت دهیم.

وی در ادامه با انتقاد از سبک زندگی ماشینی بیان کرد: شهرهای امروز ما انسان‌محور نیست بلکه ماشین‌محور و اقتصادمحور است و افراد براساس تلاش‌شان در اقتصاد از شهرها بهره می‌برند.

رئیس شورای شهرستان ری سپس با اشاره به وضعیت معیشتی معلولان افزود: امروز در خدمات‌رسانی به معلولان ضعیف‌هعای عمل کردیم و گاهاً دیده می‌شود با وجود فشارهای اقتصادی در برخی خانواده‌ها همزمان از چند فرزند معلول نگهداری می‌شود و از طرفی در جهت مناسب‌سازی تردد معلولان در سطح شهر باید اقدامات جدی صورت گیرد.

شهرستان ری با قدمت ۷ هزار سال محروم از هرگونه ساماندهی است

در ادامه این جلسه علیرضا زندکریمخان نائب‌رئیس شورای اسلامی شهرستان ری بیان کرد: شهرستان ری به عنوان تاریخ این کشور با قدمت ۷ هزار سال محروم از هرگونه ساماندهی است و هم‌چنان هر روز به معضلات آن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهر یک موجود زنده است گفت: نباید حتی برای یک لحظه هم از پیگیری معضلات در شهر غافل شد و باید حتی در ساعات پایانی شب هم به نظافت و پاکیزگی شهر بیندیشیم تا شهر در آغاز روز برای فعالیت‌های جدید آماده باشد.

نائب‌رئیس شورای اسلامی شهرستان ری عنوان کرد: ما برای رسیدگی به مشکلات شهرستان نیاز به نظام مطالعه جامع در مورد وضع موجود در سطح شهرستان ری داریم که پس از آن پیگیری‌ها صحیح صورت گیرد، لذا ما در شورای شهرستان نیاز به یک بانک اطلاعاتی همراه با مشاور داریم.

زندکریمخان با اشاره به مشکلات زیست محیطی شهرستان ری افزود: تمامی معضلات شهرستان شامل کارخانه سیمان، پسماندها، مانداب‌ها، ترافیک، آلودگی هوا و از بین رفتن زمین‌های کشاورزی غیره است، لذا باید به عواملی که از استان به این شهرستان تحمیل شده است توجه داشته باشیم که این معضلات سبب رکود بسیار در این منطقه شده است.

وی با تأکید بر اینکه شهرری مانند یک شهر از تهران محسوب می‌شود اما انگار از استان طرد شده است گفت: مالیات پرداختی سازمان تأمین اجتماعی شهر حسن‌آباد که بخشی از کهریزک را نیز پوشش می‌دهد ماهیانه  ۱۷ میلیارد تومان برآورد می‌شود که از برخی استان‌های نیز بیشتر است اما متأسفانه خدماتی که به این منطقه ارائه می‌شود چندان درخور نیست.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: با تنظیم یک کتابچه که حاوی معضلات، مشکلات و پیشنهادات می‌باشد می‌توان از سلایق و نظرات گوناگون رؤسای تازه به منصب رسیده جلوگیری کرد و برنامه‌های نظامند خود را بر کارهای سلیقه‌ای مدیران حاکم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.