آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برپایی جشنواره غذای سالم در شهرری

به گزارش راگانیوز ؛ تاین جشنواره امروز (سه شنبه) با حضور ۳۵ هنرمند در بخش غذا، ۲۲ هنرمند در بخش شیرینی و ۱۰ هنرمند در بخش دمنوش برگزار و در پایان ۹ هنرمند برتر این مسابقه با گزینش هیات داوران معرفی و با اهدای جوایزی از آنان تقدیر شد.
این جشنواره با همت اداره سلامت شهرداری منطقه ۲۰ (شهرری) و با هدف اطلاع رسانی از بیماری خاموش (دیابت) برگزار و تمامی غذاهای این جشنواره سالم و با هدف پیشگیری از دیابت پخت شده بود.
به گزارش ایرنا، دیابت یا بیماری قند یک اختلال سوخت و سازی (متابولیک) در بدن است،در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد.
وقتی افزایش قند در دراز مدت در بدن وجود داشته باشد، سبب تخریب رگ‌ های بسیار ریز در بدن می ‌شود که می ‌تواند اعضای مختلف بدن همچون کلیه، چشم و اعصاب را درگیر کند.
دیابت با افزایش ریسک بیماری‌های قلبی عروقی ارتباط مستقیمی دارد بر همین اساس غربالگری و تشخیص زودرس این بیماری در افراد با ریسک بالا می‌ تواند در پیشگیری از این عوارض موثر باشد، تشخیص و همچنین غربالگری دیابت با انجام آزمایش قند خون میسر است.
روزهای ۱۹ تا ۲۵ آبان ماه به عنوان هفته ملی دیابت با شعار ‘ خانواده و دیابت ‘ نامگذاری شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.