آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرماندار ری سنت حسنه وقف را امری پسندیده دانست

به گزارش راگانیوز ، هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه در مراسم تجلیل از خادمان بقاع متبرکه شهرستان ری اظهار داشت: وقف به عنوان یک سنت حسنه و پسندیده در دین اسلام سعی دارد تا مشکلات جامعه را به واسطه ثروتمندان در جامعه حل کند.
وی یادآور شد: استفاده مطلوب از ظرفیت های وقف و ترویج آن در کشور موجب حل بخش عظیمی از مشکلات خواهد شد.
معاون استاندار تهران افزود: اوقاف باید در زمینه فعالیت ها و اجرای نیات واقفین اعتمادسازی کند تا شبهات و شایعات در حوزه وقف روشن شود.
وی با بیان اینکه معرفی این سنت حسنه سبب شتاب و افزایش میزان وقف می شود، عنوان کرد: آموزش و پرورش نقش مهم و تاثیرگذاری در زمنیه فرهنگ و ارزش های وقف دارد.
جمالی پور با اشاره به اینکه مدیریت وقف به نفع جامعه است، تصریح کرد: وقف می تواند حیات بخش و نجات دهنده جامعه در مشکلات اجتماعی و بخش های مختلف باشد.
وی افزود: ترویج سنت های حسنه وقف موجب پویایی فکری و روشنگری جامعه در حوزه وقف شود.
فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه نقش اداره اوقاف در ترویج فرهنگ وقف اهمیت بسیاری دارد، عنوان کرد: در جامعه به هر میزان اعتماد سازی از سوی این نهاد حمایتی انجام شود، دایره وقف و مشارکت های مردمی نیز افزایش خواهد یافت.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری نیز در ادامه این مراسم گفت: گسترش فرهنگ وقف با همراهی و همکاری دستگاه های مرتبط میسر و مقدور است چرا که در راستای نهادینه کردن این سنت حسنه نبوی باید همه اهتمام ورزند.
حجت الاسلام علی کنگرلو تصریح کرد: حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) اولین افرادی بودند که برای ترویج فرهنگ محمدی (ص)، دین اسلام و نیازهای آن روز جامعه، کار وقف انجام دادند.
وی یادآور شد: وقف زمینه ساز پیشرفت و توسعه جامعه بوده و موجب از بین رفتن فقر و مشکلات در حوزه اجتماعی می شود.
در پایان این مراسم از ۵۰ خادم بقاع متبرکه اداره اوقاف شهرستان ری تجلیل شد.
شهر ری دارای ۱۵ بقعه متبرکه و امامزاده شامل امامزاده ابوالحسن(ع)، شیخ صدوق، امامزاده عبدالله(ع) در شهرری، امامزاده اسماعیل و ابراهیم و بی بی رقیه در کهریزک، امامزاده سید طاهر و بی بی هاجر در حسن آباد فشافویه و امامزاده شعیب در قلعه نو است.
۱۵ تا ۲۵ آبان ماه به نام دهه وقف نامگذاری شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.