آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برگزاری آیین درختکاری صبح امروز در روستای قمصر

0

به گزارش راگانیوز ، مراسم درختکاری در روستای قمصر صبح امروز با حضور امام جمعه باقرشهر ، بخشدار کهریزک ، مدیر کل مدیریت بحران استان تهران، دهیار قمصر و جمعی از مسئولین شهری برگزار شد .

امام جمعه باقرشهر طی سخنرانی در این مراسم گفت : از آنجایی که پالایشگاه نفت تهران در نزدیکی این منطقه قرار گرفته و همچنین برخی از افراد در خصوص دفع زباله های صنعتی خود نظافت را رعایت نمی کنند از این رو انواع آلایندگی های موجود حیات شهروندان را به خطر می اندازد که افزایش فضای سبز در سطح شهر تا حدی می تواند این مشکل را حل کند .

وی در ادامه با بیان اینکه منابع آبی از بین رفته و کمبود آب بخصوص در کشاورزی یک مشکل اساسی به شمار می آیند ، اظهار داشت : در زمان های قدیم در روستای قمصر قنات و چاه ها سرشار از آبهای سالم بودند که در کنار آن کشاورزی رونق داشت اما امروزه با از بین رفتن منابع آبی با مشکلات کمبود آب و کمبود درختان برای تلطیف شدن هوا مواجه هستیم .

امام جمعه  باقرشهر با تاکید بر اینکه درخت زنده است و می تواند زندگی ببخشد ، تصریح کرد : با توجه به اینکه درختان می تواند زندگی ببخشند باید تمام تلاش خود را به کار گیریم و برای کاشت نهال و درختان فضا را آماده کنیم تا زندگی سالم تر داشته باشیم .

بخشدار کهریزک در ادامه این مراسم افزود : با توجه به الایندگی های بسیار در همجواری شهر کهریزک هر چقدر بیشتر بتوان در  حوزه افزایش فضای سبز فعالیت کرد به نفع مردم خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه صنایع آلانیدگی غیر مجاز و تردد وسایل سنگین به بالارفتن سطح الایندگی ها کمک می کند ، تصریح کرد : در تلاش هستیم با افزایش اعتبارات و کمک به روستاهای اطراف فضای سبز افزایش داده و از میزان آلایندکی بکاهیم و کمتر شاهد تخریب زمین های کشاورزی باشیم .

فرجی دهیار قمصر نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار راگانیوز  گفت : امیدواریم بتوانیم در سال 1400 سرانه فضای سبز را به 6.5 متر مربع با پیش بینی های لازم و برنامه ریزی در این خصوص با یاری و مساعدت مردم خوب قمصر برسانیم تا بتوانیم با داشتن درختانی تنومند و فضای سبزی سالم مردم در آسایش و رفاه زندگی کنند .

وی در ادامه بارزترین ویژگی روستای قمصر را ، وجود مردم شریف و فهیم این خطه دانست و یادآور شد : روستای قمصر در کل کشور شاید تنها جایی باشد ک دو انعشاب آب یکی برای آشامیدن و دیگری برای مصارف و شستشو دارد که از این طرح می توان  به عنوان پایلوت الگو برداری کرد دیگر ویژگی روستای قمصر سرانه ورزشی خوب است که دارای سالن های ورزشی ، استخر، زمین چمن فوتبال می باشد و در اخر بزرگترین سرمایه این روستا مردم شریف و فهیم آن است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.