آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برگزاری جلسه آموزشی تغذیه در مدارس توسط شبکه بهداشت شهرستان ری

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، برگزاری جلسات آموزشی با موضوع تغذیه در مدارس با حضور والدین و دانش آموزان یکی از برنامه های شبکه بهداشت شهرستان ری است که در سال جاری به طور مداوم انجام می شود. هدف از این جلسات افزایش آگاهی جامعه در مورد اهمیت تغذیه سالم و نقش آن در حفظ سلامتی و پیشگیری از بروز بیماری های مختلف است.

ماندانا دقیقی کارشناس واحد بهبود تغذیه در این رابطه گفت: همه تلاش ما این است که هر مرکز بهداشتی درمانی برای مدارس تحت پوشش خود به طور متوسط یک جلسه آموزشی در ماه داشته باشد که با توجه به نیازی که در مدرسه احساس می شود مخاطبین این جلسات می تواند اولیاء دانش آموزان، مربیان بهداشت، دبیران یا دانش آموزان باشند ولی در برنامه های خاص مثل کمپین لبنیات کم چرب یا بسیج آموزش تغذیه این جلسات افزایش می یابد. به عنوان مثال در هفته ملی مبارزه با سرطان چهار جلسه آموزشی در مدارس داشتیم و در مورد رابطه تغذیه سالم و پیشگیری از سرطان آموزش دادیم.

دقیقی افزود: دانش آموزان قشر وسیعی از جامعه را تشکیل می دهند و آموزش به آنها به عنوان نسل آینده سرمایه گذاری خوبی در راستای تامین سلامت است.

لازم به ذکر است در این جلسات علاوه برآموزش مشاوره تغذیه نیز انجام می شود. به عنوان مثال در یک مدرسه ابتدایی دخترانه کارشناس تغذیه شبکه با والدین دانش آموزانی که نمایه توده بدنی (BMI ) آنها بالاتر از حد طبیعی بود، مشاوره کرده و آموزش های لازم را به منظور رسیدن آنها به وزن ایده آل بیان کرده است.

گفتنی است طبق برنامه این جلسات آموزشی تا پایان سال تحصیلی به طور منظم ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.