آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برگزاری دوره های اموزشی استفاده ایمن از گاز در مدارس و مساجر قرچک

به گزارش راگانیوز ؛شیرازی اظهار داشت: رعایت اصول ایمنی در هر قشری جزء جدایی‌ناپذیر فرهنگ شهرنشینی و روستانشینی است. افزایش آموزش عمومی ایمنی افراد علاوه بر کاهش هزینه خدمات ایمنی در شهر و روستا، سطح زندگی شهروندان را افزایش می‌دهد و وقوع حوادث غیرمترقبه را به میزان قابل‌ توجهی کاهش می‌دهد.

وی افزود: آموزش، پیشگیری، اطفای حریق و پوشش حوادث یکی از اهداف کلان آموزشی در کشور است که شرکت ملی گاز در جهت انجام آن برنامه‌ریزی و فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

رئیس شرکت گاز شهرستان قرچک تصریح کرد: به همین منظور کارشناسان شرکت گاز شهرستان قرچک و منطقه باقرآباد در زمینه افزایش سطح ایمنی شهروندان و پیشگیری از حوادث، در فصل زمستان اقدام به آموزش شهروندان در مساجد و مدارس شهرستان کردند.

شیرازی اظهار داشت: کلاس آموزشی استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان قرچک و ورامین، در مساجد صاحب‌الزمان (عج)، حضرت علی‌اکبر (ع)، فاطمه‌زهرا (س) و 15 خرداد باقرآباد شهرستان قرچک با پخش تصاویری از مسائل ایمنی و حوادثی که در برخی از شهرستان‌ها به علت عدم استفاده صحیح از وسایل گازسوز رخ‌داده بود، برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این کلاس‌ها را آموزش نحوه استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی هم‌زمان با شروع فصل سرما به شهروندان عنوان کرد و افزود: در برنامه‌های آموزشی که به‌منظور ترویج فرهنگ استفاده ایمن از این نعمت الهی برگزار شد، کارشناسان شرکت گاز با حضور در مساجد و مدارس نکاتی در خصوص استفاده صحیح و ایمن از گاز طبیعی، وسایل گازسوز و همچنین روش‌های کاهش و جلوگیری از حوادث ناشی از گاز طبیعی ازجمله آتش‌سوزی، انفجار و گازگرفتگی، علل نشت و روش نشت‌یابی گاز طبیعی، رفع نشتی لوله‌های گاز، نحوه بستن شیر گاز، روش نصب بخاری و وسایل گازسوز، تشت نشت گاز با کف و … پرداختند.

رئیس شرکت گاز شهرستان قرچک بیان داشت: در پایان این برنامه‌های آموزشی که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی و کاهش حوادث ناشی از آن برگزار شد، بیش از 300 جلد بروشور و اقلام فرهنگی و تبلیغاتی در قالب برنامه‌های آموزشی در سطح مساجد و مدارس شهر توزیع شد.

 

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.