آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برگزاری مراسم رونمایی از یادمان شهدای شاخص انقلاب در بهشت زهرا/گزارش تصویری

به گزارش راگانیوز به نقل از باقرشهر نیوز ؛ مراسم رونمایی از یادمان شهدای شاخص انقلاب با حضور مسئول بسیج جامعه زنان کل کشور و فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در قطعه ۳۹ بهشت زهرا(س) برگزار شد.

DSC_1158

DSC_1165

در این مراسم که عصر امروز پنجشنبه با حضور خانم اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان کل کشور ، سردار نصیری فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران ،سرتیپ دکتر محمد حسن نامی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ، سرهنگ بوربور جانشین فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهداء(ع)،سرهنگ موسی پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح الله(ره) و خانواده شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم و همچنین مدیران و مسئولین شهری و بسیجیان منطقه برگزار می شد، از خانواده شهیدان انقلاب(واعظی و جعفریان) و همچنین دوتن از خانواده شهدای مدافع حرم به رسم یادبود با اهدای لوح سپاس، تقدیر و تشکر بعمل آمد.

DSC_1130

DSC_1119

DSC_1132

مسئول برگزاری این مراسم در گفتگو با خبرنگار باقرشهرنیوز ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: طی جلساتی که از هفته گذشته با مسئولان سپاه استان و ناحیه روح الله(ره) داشتیم ، مسئولیت برگزاری این مراسم به بسیجیان حوزه ۴۵۲ شهدای گمنام باقرشهر سپرده شد و خواهران بسیجی ما طی سه روز گذشته با حضور فعال خود، ایجاد دو غرفه نمایشگاهی به همراه تزئینات کلی این مراسم را اجرا کردند.

DSC_1190

DSC_1210

DSC_1221

DSC_1228

DSC_1231

ناصریان ضمن تشکر از شهردار باقرشهر و پرسنل محترم بهشت زهرا(س) که تمام همکاری های لازم جهت برگزاری خوب و منظم این مراسم را داشتند، افزود: همزمان با این مراسم ، افتتاح مجموعه ارمغان مادری (زندگینامه شهید طیبه واعظی)در کنار قبور مطهر این شهدا به صورت رسمی کلید خورد.

فرمانده بسیج خواهران باقرشهر در پایان با اشاره به حضور گسترده مردم در این مراسم، گفت: این چهار شهید جزء شهدایی بودند که طلوع انقلاب را ندیدند و با مظلومیت کامل در زندان های مخوف ساواک به شهادت رسیدند که حضور گسترده مردم و بسیجیان منطقه مارا یاد فرمایش شهید آوینی می اندازد که فرمود: «شهدا زنده اند » و امیدواریم که همه شهدا ما را کمک کرده تا همیشه در مسیر آنان قدم برداریم.

DSC_1243

DSC_1263

DSC_1269

DSC_1274

گفتنی است ؛ شهید طیبه واعظی شهید شاخص سال ۹۴ در سال ۱۳۳۷ در یکی از روستاهای اصفهان متولد و در سال ۱۳۵۰ طیبه با پسر خاله مجاهدش ابراهیم جعفریان ازدواج کرد. در سال ۱۳۵۴ به علت تعقیب ساواک با اتفاق همسر و کودک شیرخواره اش زندگی مخفی را انتخاب نموده و  دوسال بعد ساواک ، طیبه، ابراهیم و پسرشان محمدمهدی را پس از چند روز شکنجه از تبریز به کمیته تهران منتقل می کنند و یک ماه تمام آنها را زیر سخت ترین شکنجه ها قرار می دهند و سرانجام در سوم خرداد ۵۶ زیر شکنجه به شهادت می رسند.

DSC_1320

DSC_1343

DSC_1381

DSC_1392

DSC_1393

DSC_1413

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.