آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری از مواد مخدر در قرچک

به گزارش راگانیوز، علی‌رضا جعفری ظهر امروز در جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرچک که با دستور کار ارائه گزارش از ایجاد مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده 2 آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد، به تبیین دستور جلسه پرداخت و مواردی را در خصوص هماهنگی ادارات و دستگاه‌های عضو در این شورا در جهت پیشگیری و کاهش این بلای خانمان‌سوز بیان کرد.

وی افزود: علل و ریشه بیشتر جرائم، استفاده از مواد مخدر و اعتیاد است که در این خصوص باید دستگاه‌ها در جهت تشکیل جلسات آموزشی و پیشگیری از اعتیاد جدی‌تر عمل کنند.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان قرچک با بیان اینکه برای مبارزه با اعتیاد تمامی دستگاه‌ها، تشکل‌های غیردولتی و مردم باید وارد صحنه شوند، تأکید کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد باید کلاس‌های آموزشی هدفمند در مساجد، مدارس و ادارات صورت گیرد.

جعفری با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر یکی از مسائل مهم اجتماعی جامعه محسوب می‌شود، بیان داشت: عدم آگاهی خانواده‌ها از مضرات مصرف مواد مخدر منجر به ازهم‌پاشیدگی بنیان خانواده و جامعه می‌شود،  باید آگاه‌سازی از معضلات مواد مخدر آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین بر استمرار جلسات کمیته‌های زیرمجموعه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرچک تأکید کرد.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان قرچک تأکید کرد: نظر به اهمیت جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر در سطح شهرستان، فرماندهی انتظامی آمار جمع‌آوری خرده‌فروشان هر کلانتری را طبق بخش‌نامه‌های داخلی اخذ و گزارش آن به شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر ارسال کند.

جعفری تصریح کرد: نیروی انتظامی نظارت لازم از مراکز آموزشی از حیث پیشگیری و آسیب دانش‌آموزان را در اطراف محیط‌های آموزشی داشته باشد.

در ادامه، دیگر اعضای جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرچک هر یک به بیان عملکرد خود و مشکلات و نیازمندی‌ها در راستای مبارزه با مواد مخدر پرداختند.

جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرچک به ریاست علی‌رضا جعفری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری و با حضور دیگر اعضا این شورا با دستور کار ارائه گزارش از ایجاد مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده 2 آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.