آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برگزیت برای سومین بار در مجلس انگلیس شکست خورد

به گزارش راگانیوز به نقل از بی بی سی، در جریان رأی‌گیری روز جمعه مجلس عوام انگلیس درباره توافقِ برگزیت مورد نظر نخست وزیر انگلیس، این توافق بار دیگر و برای سومین بار پیاپی از سوی نمایندگان رد شد.

پس از سومین شکستِ طرح نخست وزیر انگلیس برای تصویب توافق برگزیت، «دونالد توسک» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا خواستار نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا شده است.

گفته شده در رأی گیری روز جمعه، ۳۴۴ نماینده با طرح مورد نظر ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا مخالفت کرده و ۲۸۶ نماینده نیز از آن حمایت کردند.

با وجود سومین شکست تراز می در باره تصویب برگزیت، اما نخست وزیر انگلیس گفته است که دولت او همچنان به تلاش خود برای خروج همراه با توافق از اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر پس از سومین شکست توافق برگزیت در مجلس نمایندگان، «جرمی کوربین» رهبر مخالفان دولت برای چندمین بار خواستار استعفای نخست وزیر شد، هرچند این درخواست با مخالفت نمایندگان محافظه کار روبرو گردید.

ترزا می پس از شکست طرح خود با ابراز تأسف از رأی مجلس گفت: پیامدهای این تصمیم مجلس جدی است.

بر اساس توافق هفته گذشته در بروکسل میان رهبران اتحادیه اروپا و انگلیس حالا این کشور فقط دو هفته (تا ۱۲ آوریل) فرصت دارد اعلام کند که چه تصمیمی در مورد برگزیت خواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.