آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بزرگداشت مادران و همسران شهدا در شهرری برگزار شد

به گزارش راگانیوز به نقل از تسنیم  ظهر امروز دومین گردهمایی بزرگ مادران و همسران معظم شهدا و ایثارگران که به همت بنیاد شهید شهرستان ری و با حضور امام جمعه شهرری سید علی شاهچراغی، هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار ویژه شهرری، نصیری رییس بنیاد شهید شهرستان ری و نادر نصیری مدیر کل بیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای استان تهران، در مجموعه تالارهای نجم خاورمیانه شهرری برگزار شد.5شهدا در دفاع از ولایت از حضرت زهرا (س) الگو گرفتند
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرری با اشاره به انتخاب سیاسی حضرت زهرا (س)، بیان داشت: کسی که در برابر مسائل و مشکلات جامعه بی‌تفاوت باشد نمی‌تواند نام مسلمان بر خود بگذارد حضرت زهرا (س) نه تنها از امیر مومنان (س) به عنوان ولی دفاع کردند بلکه جان خود را در راه ولایت دادند.
حجت‌الاسلام شاهچراغی افزود: حضرت امام به علمای حوزه می‌فرمایند وصیت‌نامه شهدا را بخوانید زیرا انسان را متحول می‌کند شهدا برای دفاع از اسلام و ولایت به تبعیت از حضرت زهرا (س) به جبهه رفته جان خود را نثار کردند.
امام جمعه شهرری در پایان خاطرنشان کرد: بالا‌ترین توقع ما از خانواده شهدا این است بیش از دیگران باید در انتخاب‌های خود مراقب باشند زیرا مردم بر انتخاب شما توجه دارند مبادا به گونه‌ای عمل شود که دیگران بگویند این‌ها شهید دادند اما راه‌شان از شهدا جدا است.
از دامن زن مرد به معراج می‌رود
همچنین نادر نصیری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران شهرستانهای استان تهران، در ادامه این بزرگداشت با تبریک ولایت حضرت زهرا (س) به همه همسران و مادران شهدا، اظهار کرد: امام راحل بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی زنان را مربی انسان می‌دانستند و در یک جمله معروف فرمودند: که از دامن زن مرد به معراج می‌رود.
وی افزود: مادران و همسران شهدا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به این جمله امام جامعه عمل پوشانده تا جایی که امام راحل فرمودند ما پیروزی نظام اسلامی را پیش از مردان از زنان داریم.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای استان تهران، عنوان کرد: مقام معظم رهبری درباره زنان فرمودند که زنان ما در همه عرصه‌ها می‌توانند از شخصیت حضرت زهرا (س) به عنوان الگو استفاده کنند.
امروز امنیت کشور ما به برکت خون شهدا است که باید قدردان آن باشیم
در ادامه هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار ویژه شهرری و معاون استاندار تهران، با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: امروز امنیت کشور ما به برکت خون شهدا است که باید قدردان این امنیت باشیم.
وی افزود: در راستای قدردانی از خون پاک شهیدان ما خود را مکلف می‌دانیم که در خدمت خانواده شهدا باشیم.
فرماندار ویژه شهرری عنوان کرد: اگر چه خانواده شهدا فرزندان خود را در راه خدا تقدیم کرده و از نظام انتظار یا توقعی ندارند اما مسئولان وظیفه‌شناس حداقل وظیفه خود را قدردانی از آن‌ها می‌دانند، امیدواریم که خداوند ما را مدیون خون شهدا نکند.
معاون استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه دستگاه‌های شهرری وظیفه دارند در حد توان خود در خدمت خانواده شهدا بوده و نیازهای آن‌ها را مرتفع کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.