آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بسیاری از میراث فرهنگی کشور در روستاهای ری در حال از بین رفتن است

به گزارش راگانیوز ، حسن خلیل‌آبادی عصر امروز در نشست با نخبگان و فرهیختگان شهرستان ری اظهار کرد: ری با سابقه دیرینه خود در گذشته شورای شهر و شهرداری مستقل داشته و به عنوان شهر ری به‌ صورت مستقل، زنده و پویا عمل می‌کرد و در حال حاضر نیز بعضی از ادارات‌کل در این شهرستان مستقر هستند و به صورت مستقل عمل می‌کنند.
وی با بیان اینکه نباید به دنبال توسعه دولت باشیم، زیرا دولت برای به خودی خود بزرگ است، تصریح کرد: استقلال ری نباید تنها در اداره و مدیریت صورت گیرد، بلکه این امر در ابتدا باید در تصمیم‌گیری‌ها اتفاق بیفتد.
رئیس شورای شهرستان ری خاطرنشان کرد: تصمیمات مرتبط با این شهرستان باید در همین جا گرفته شود، در حال حاضر بیشترین تصمیم‌گیری در خارج از محدوده ری صورت می‌گیرد و به ری به عنوان یک روستا نگریسته می‌شود، در حالی که این شهر کهن‌ترین شهر استان تهران با قدمت ۲ هزار و ۷۰۰ سال است.
وی با بیان اینکه وضعیت آثار تاریخی شهرستان ری نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از میراث فرهنگی کشور در روستاهای این شهرستان در حال از بین رفتن هستند، بنابراین باید شهر ری را به قطب فرهنگی و گردشگری تبدیل کنیم تا بتوانیم از میراث گذشتگانمان حفاظت کنیم.
خلیل‌آبادی در پایان متذکر شد: ری دارای چندین هزار کارخانه و صنعت بزرگ است اما صنعتگران این شهرستان مسؤولیت اجتماعی خود را انجام نمی‌دهند و به مسائل فرهنگی کمک نمی‌کنند، از طرف دیگر تمامی عوارض شرکت‌های بزرگ فعال ری به تهران واریز می‌شود که برای این شهرستان نفعی ندارد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.