آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بنا بر دستور و فرمایشات مقام معظم رهبری ، خسارت به مردم مناطق سیل زده پرداخت می شود

به گزارش راگانیوز  ، دکتر علی لاریجانی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران  خوزستان با بیان این مطلب افزود : روستائیان ، کشاورزان ، دامداران و مردمی که خانه هایشان دچار خسارت و آسیب شدند و با همتی که میان مسئولان وجود دارد این خسارتها پرداخت و جبران می شود.

وی تاکید کرد : نمایندگان مجلس ، مسئولان استانی و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خود باید مصر ،  مبلغ  و پیگیر پرداخت خسارت ها و آسیب ها باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از وحدت و همدلی مردم در کمک رسانی به مردم گرفتار در سیل اشاره کرد و گفت : مردم ما در کنار امدادگران ، مسئولان و نیروهای مسلح با همدلی و یکدلی به یاری هموطنان خود شتافتند و باید از همه تقدیر و تشکر کنیم.

وی   با اشاره به اینکه بنا بر پیش بینی ها حجم بارش و سیلاب ها غافلگیرانه بود اظهارداشت : تاکنون با مدیریت صحیح و درست مسئولان استانی بحران سیل در استان کنترل و مدیریت شده است.

دکتر لاریجانی گفت :  از زمان وقوع سیل در کشور پیگیر خوزستان و ورود این میزان سیلاب به استان بوده و  از این زمان با وزیر نیرو و استاندار خوزستان در تماس بودم .

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود : در خصوص پرداخت خسارت به کشاورزان در دولت تصمیم گیری هایی شده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

دکتر لاریجانی خواستار نگرش علمی و ملی به مساله آب در کشور شد و اظهارداشت : با استفاده از سد سازی ، آبخیزداری و استفاده  سدهای موجود از جمله راهکارهایی است که می توان از آب و ظرفیت های آبی کشور استفاده کرد.

وی بر ضرورت لایروبی رودخانه های کشور تاکید کرد و ادامه داد : وزارت نیرو به عنوان متولی رودخانه ها باید مانع ساخت و ساز غیر مجاز در حریم رودخانه ها شود تا شاهد این گونه حوادث و سیل ها در کشور نباشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.