آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بنیاد شهید ری از حق ۷۰میلیون تومانی شورای شهر محروم است

به گزارش راگانیوز، حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری در نهمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری که به ریاست حسن خلیل آبادی تشکیل شد، اظهار داشت: شهرستان ری دارای دو هزار و ۷۰۰ شهید دفاع مقدس، ترور و انقلاب؛ هفت هزار و ۳۰۰ جانباز؛ ۴۸۶ آزاده و ۱۳۰ شهید مدافع حرم است که در کل کشور دومین رتبه را در تقدیم شهدای مدافع حرم داریم.

وی افزود: حقوق خانواده ها، تسهیلات مختلف و پرداخت پاداش های بازنشستگی از جمله وظایف بنیاد شهید است که امروز مهمترین کار ما پرداخت حقوق ماهیانه و شهریه دانشجویان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری تصریح کرد: بودجه کشوری ما حدود هشت هزار میلیارد تومان است که تقریبا صرفا این موارد و امور جاری می شود.

نصرالله با اشاره به شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در اساسنامه بنیاد شهید چهار مورد از ۲۵ مورد آن مربوط به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و مابقی مربوط به بحث معیشتی خانواده ها است.

وی با بیان اینکه ما در شهرستان ری برنامه هایی غیر از تکلیف نیز انجام می دهیم، اظهار کرد: سال گذشته سه هزار دیدار با خانواده شهدا داشته ایم و امسال تا به امروز چهار هزار و ۷۵ دیدار داشته ایم که رشد خوبی در این زمینه است و همچنین برای سومین سال متوالی در روز ۲۰اسفند ماه تجلیل از هزار مادر شهید داریم که در سطح کشور چنین کاری کمتر اتفاق می افتد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری ادامه داد: مراجعه پزشک بالینی به خانواده های شهدا و پرداخت معوقات بازنشستگی از دیگر اقداماتی است که در سالهای اخیر انجام شده است.

نصرالله اذعان داشت: بنیاد شهید شهرستان ری از بودجه ای که شورای شهر تهران به ۱۴منطقه بنیاد شهید در شهر تهران سالانه مبلغ یک میلیارد تومان پرداخت می کند، محروم است زیرا ساختار بنیاد شهید ما را به عنوان یکی از شهرستان های تهران می شناسد نه منطقه ای از شهر تهران. از طرفی برخلاف همه شهرستان های دیگر شهر ما شورای مستقلی ندارد و درنتیجه بنیاد شهید ری از این حق که حدود ۷۰میلیون تومان می باشد، محروم است.

آفتاب ری

انتهای پیام/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.