آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بهره‌برداری از فاز چهارم زندان تهران بزرگ در سال 97

مصطفی محبی در گفت‌وگو با «حمایت» در خصوص آخرین وضعیت آماده‌سازی اردوگاه فشافویه گفت: اردوگاه فشافویه اردوگاه کار درمانی است اما به لحاظ اینکه با کمبود اعتبارمواجه بودیم، چند کارگاه را به زندان تبدیل کردیم که زندانیان ماده 42 که محکومان مواد مخدر زیر پنج سال هستند در آنجا نگهداری می‌شوند و مابقی هم به صورت کارگاه باقی مانده است.
مدیرکل زندان‌های استان تهران از افزایش نگهداری معتادان متجاهر خبر داد و گفت: در راستای کمک به دولت و تحقق منویات رهبری، تفاهم نامه‌ای با استانداری امضا کردیم که بر اساس آن تا این لحظه 900 نفر از معتادان متجاهررا در اردوگاه فشافویه نگهداری می‌کنیم و قرار است طی چند روز آینده این تعداد به یک هزار و 600 نفر برسد.
محبی در خصوص آخرین وضعیت تکمیل مجموعه زندان‌ تهران بزرگ هم اظهارکرد: تا اواسط سال آینده با اوراق مشارکتی که  که دولت امسال به ما داده مناقصه را برگزار و یکی دیگر از زندان‌های این مجموعه را افتتاح می‌کنیم. تا این لحظه سه زندان از پنج زندان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به بدهی 25 میلیاردی اداره کل زندان‌های استان تهران گفت: متأسفانه بودجه سازمان زندان‌ها در لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال 97 کاهش یافته و این در حالی است که ما از سال گذشته 25 میلیارد بدهی داریم و علی‌رغم رایزنی‌هایی که کرده‌ایم تا این لحظه هیچ کمکی صورت نگرفته است.
مدیرکل زندان‌های استان تهران در خصوص انتقال اوین به خارج از شهر هم گفت: در ساختار اسناد اوین یک سری پیچیدگی‌ها وجود دارد؛ ضمن اینکه یک مرجعی باید پول خوبی بیاورد و اقدام به خرید اوین کند تا ما هم بتوانیم با پول فروش اوین درجای دیگری زندانی به همان اندازه و با تجهیزات کامل راه‌اندازی کنیم.
محبی تصریح کرد:  در یک مقطعی شهرداری آمادگی خود را برای خرید اوین اعلام کرد اما پس از مدتی کنار کشید. ما مشکلی برای فروش نداشتیم زیرا بر اساس قانون باید زندان‌ها را به خارج از شهرها منتقل کنیم.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.