آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

به‌همت کتابخانه شیخ صدوق:رمان «سه کاهن» معرفی و نقد می‌شود

به گزارش راگانیوز به نقل از  خبرگزاری فارس ، کتابخانه شیخ صدوق (ره) همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی مراسم معرفی و نقد و بررسی رمان «سه کاهن» را برگزار می‌کند.

این مراسم با حضور مجید قیصری نویسنده کتاب و عزت‌الله الوندی منتقد ادبی در سالن اجتماعات کتابخانه شیخ صدوق (ره) برگزار می‌شود.

رمان «سه کاهن» روایت داستانی یک روز از زندگی حضرت محمد (ص) در سن چهار سالگی ایشان است. در این روز کاهنانی از قبیله سعد بن وائل به سوی قبیله‌ای می‌آیند که پیامبر (ص) در میان آنان و نزد دایه‌اش روزهای شیرخوارگی‌اش را می‌گذرانید. کاهنان بر اساس مشخصات ظاهری پیامبر (ص) که پیشگویی شده بود به‌دنبال وی می‌گشتند تا در همان کودکی وی را بین ببرند. اما تلاش‌های حلیمه دایه پیامبر (ص) وی را از گزند این کاهنان مصون نگاه می‌دارد.

رمان حاضر در ادامه روند داستان‌نویسی مجید قیصری با موضوعات دینی است که به نوعی نشان‌دهنده محور اصلی نویسندگی و روند داستان‌پردازی اوست. نخستین اثر قیصری با موضوع دینی، رمان «شماس شامی» بود که به حوادث بعد از واقعه کربلا می‌پرداخت. قیصری در مقدمه کوتاهی بر این رمان می‌نویسد: عاشورا بهانه‌ای شد تا «شماس شامی» را بنویسم. بهانه را منتهی‌الامال شیخ عباس قمی به دستم داد: روایت در روایت، ناب و خواندنی. داستان موسای دیگر و این آخری تا این ساعت، سه کاهن، نیز فرزند همین کتاب‌اند. کتاب شیخ پر از بهانه است و من هم بهانه‌جو.

این اثر قرار است به مناسبت هفته­ کتاب و کتاب­خوانی توسط مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 در سالن کتابخانه­ شیخ صدوق (ره) در تاریخ دوشنبه 25 آبان 94 ساعت 15 تا 17 با حضور نویسنده و جمعی از علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتاب­خوانی و منتقد ادبی عزت‌الله الوندی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به کتابخانه شیخ صدوق(ره) واقع در شهرری، فلکه اول دولت آباد، بوستان مهران مراجعه کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.