آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بیش ازسه میلیارد ریال اعتبار برای حوزه میراث فرهنگی شهرری اختصاص یافت

مسوول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری گفت: سه میلیارد و 670 میلیون ریال بودجه از محل اعتبارات تملک دارایی استان برای حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان اختصاص یافت.

‘امیرمسیب رحیم زاده’ اظهار داشت: مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون ریال بابت احداث و مرمت زیرساخت گردشگری برای رفاه حال امورشهروندان و زائران اعم از تعبیه سرویس بهداشتی، سایبان، آلاچیق به این امر اختصاص یافت.

وی افزود: همچنین 700 میلیون ریال بابت راه اندازی بازارچه موقت فروش صنایع دستی در شهرستان ری با هدف ترویج و آموزش صنایع دستی به عموم علاقه مندان به هنرهای سنتی و بومی نیز در نظر گرفته شده است.

رحیم زاده در مرود مرمت وبهسازی آتشکده ری تاکید کرد: 270 میلیون ریال نیز بابت تکمیل زیرساخت های گردشگری آتشکده ری که شامل تعویض و تثبیت سقف شیروانی و تکمیل تاسیسات نورپردازی این اثر می باشد، اختصاص یافته است.

مسوول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری افزود: همچنین 500 میلیون ریال بابت مرمت اضطراری آثار تاریخی آتشکده ری و کاروانسرای کنار گرد در نظر گرفته شده که شامل استحکام بخشی این آثار است.

رحیم زاده با تاکید به کمبود زیر ساخت ها در شهرستان ری اظهارامیدواری کرد تا با اجرایی کردن این طرح ها پیش زمینه ای برای جذب اعتبارات بیشتر برای سال های آتی باشد.

وی تصریح کرد: مراحل اداری و عقد قرارداد برای اجرایی و عملیاتی کردن این طرح ها با پیمانکار مجرب از سوی این اداره در حال اجرا است و امیدواریم تا پایان سال مالی 94 (پایان تیرماه سال آینده) به بهره برداری برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.