آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بیش از ۵٠ میلیارد تومان در حساب دهیاری‌های قرچک است

به گزارش راگانیوز ؛ علیرضا رشیدیان در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: اهم فعالیت‌ها و اقدامات که در روستاهای قرچک انجام شده فعالیت‌های عمرانی بوده است.

وی گفت: مجموعه اعتبارات روستایی ۱۲ و نیم میلیارد تومان است و نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

این مسوول خاطرنشان کرد: مشکلات عمده ما در بخش مرکزی قرچک این است که مالکیت بیشتر زمین‌ها در اختیار شهرداری است و در بعضی موارد مشکل داریم این است و در روستای قشلاق دوم بخاطر اینکه زمین مالکیتش در اختیار شهرداری است نتوانستیم پروژه‌ای ایجاد کنیم.

رشیدیان افزود: آمار جمعیتی روستاهای قرچک نزدیک به چهل هزار نفر است و اعتباری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان در حساب ۸ روستاهای قرچک است.

وی گفت: ما چندین و چند بار اعلام کردیم و در حال نامه نگاری هستیم که زمین‌ها را به بخشداری برگردانیم و هدف ما این است که اقدامات عمرانی خوبی در روستاها انجام شود.

بخشدار قرچک به مشکلات روستای محمدآباد اشاره کرد و گفت: در روستایی که بالغ بر ۵ هزار جمعیت دارد ولی زمینی برای اقدامات عمرانی ندارد؛ در این روستا ساختمان بهداشتی و فضای سبز نداریم؛ این عمده مشکل ما در بخش مرکزی است.

رشیدیان در خصوص مهاجرت معکوس گفت: جمعیت روستاهای قرچک بیش از ۸۰ درصد بومی نیست و این مهاجرت به روستاها حالت خوابگاه را دارد و در حال حاضر در روستاها مهاجرت به شهر نداشته‌ایم و روستاهای قرچک به ابر روستا تبدیل شده است.

وی گفت: اکثر خانه های روستاهای قرچک عمر خود را گذراندند و باید نوسازی شوند و این برنامه با جدیت توسط بخشداری دنبال می‌شود.

رشیدیان بیان داشت: بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده از جمله مهمترین برنامه‌های پیش روست که درحال حاضر واگذاری منابع مالی نیز برای این امر با مشکل روبرو شده است.

وی در خصوص انتخاب پیمانکاران و مزایده‌های بیمه روستایی گفت: همه این انتخاب‌ها از طریق مزایده انجام می‌شود و هیچ سفارشی در خصوص انتخاب نفرات صورت نمی‌گیرد.

بخشدار مرکزی قرچک اظهار کرد: شهرداری قرچک جهت تامین اعتبارات بخشی از روستاهایی که در حریم شهر قرار دارد و واگذاری عوارض آن به بخشداری، باعث رشد و توسعه خواهد شد.

وی گفت: بعد از سه سال دهیار روستای داود آباد امروز معرفی شد و اولویت اصلی اقدامات عمرانی در روستا است.

بخشدار قرچک در خصوص کارگاه قالیبافی در روستای قشلاق گفت: دار قالی‌ها از کارگاه‌ها به منازل رفته است و در حال حاضر زنان سرپرست در منازل مشغول هستند و محصولات توسط دهیاری خریداری می‌شود.

وی در ادامه گفت: در رسانه‌های جنوب شرق استان تهران ظرفیت‌های خوبی وجود دارد؛ باید از این ظرفیت‌ها در جهت پیشرفت منطقه استفاده شود.

رشیدیان خاطرنشان کرد: روستاهای قرچک از نظر فاضلاب و پساب مشکل دارد و در حال حاضر بعضی از کشاورزان از آب فاضلاب برای کشاورزی استفاده می‌شود.

بخشدار مرکزی قرچک در پایان گفت: از رسانه ها می خواهیم مشکلات را به ما بیان کنند تا در جهت رفع آن اقدام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.