آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

سالانه ۶۵۰ میلیون دلار محصول از ورامین صادر می شود

به گزارش راگانیوز ، حسن میرزایی روز پنجشنبه در جریان اجرای طرح نهضت اطلاع رسانی مدیران دستگاه های شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این شهرستان از قابلیت های ویژه ای در تولید انواع محصولات کشاورزی و صنعتی برخوردار است که به دلیل کیفیت مناسب توان صادرات به خارج از کشور را دارند.

وی افزود: درحال حاضر علاوه بر محصولات کشاورزی ، ۱۳۰ واحد تولیدی شهرستان ورامین محصولات خود را به بیش از ۳۰ کشور جهان از جمله آلمان ، چین ، ایتالیا ، الجزایر ، ترکیه ، عراق ، تانزانیا ، ترکیه ، هند ، ترکمنستان ، مالزی ، سوریه ، افغانستان و کشورهای حاشیه دریای خزر صادر می کنند.
وی گفت: این محصولات شامل چرم و سالامبور ، روده سورت شده ، شیشه و بلور،فرش دستباف، رنگ و رزین، مواد غذایی ، لبنیات ، مواد پروتئینی ، محصولات کشاورزی ، پسته، سنگ های ساختمانی و تزئینی و سلستین است که به خارج از کشور صادر می شود.
میرزایی افزود:۹۰درصد از روده سورت شده کشـور، در شهرستان ورامین تولید و به طور کامل به خارج از کشور صادر می شود که این میزان صادرات ، یکصد میلیون دلار برای کشور ارز آوری دارد.
وی تعداد واحدهای تولیدی شهرستان ورامین را ۸۵۰ واحد اعلام کردو افزود : از مجموع واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان ورامین ، ۳۵۰ واحدصنعتی و مابقی صنفی می باشند که در شهرک های صنعتی چرمشهر ، سالاریه ، شهید ملاآقایی و شهدای خیرآباد مستقر می باشند.
میرزایی گفت: یکی از مهمترین وظایف مسئولان ، رفع موانع تولید و کمک به راه اندازی واحدهای تولیدی است که در این راستا و در قالب طرح رونق تولید به منظور تأمین سرمایه در گردش ، ۷۲ واحد تولیدی به بانک های عامل معرفی و یک هزا رو ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار آنان قرار گرفت.
وی اظهار داشت : ۲۰ واحد تولیدی که احداث آن ها ۶۰ درصد رشد فیزیکی داشته اند نیز ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به منظور تکمیل و راه اندازی دریافت کرده اند.
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت ورامین گفت : به منظور توسعه فعالیت مربوط به مشاغل خانگی ۱۷۲ نفر از متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند که بیش از ۶۰ درصد از این افراد از تسهیلات ارزان قیمت برخوردار شدند.
وی تعداد اعضای شرکت تعاونی قالیبافان ورامین را ۳ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از مجموع قالیبافان ورامین ۷۰۰ نفر تحت پوشش بیمه قرار دارند که ۷۰ درصد از حق بیمه این افراد توسط دولت پرداخت می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.