آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بیش از 86 درصد هزینه‌های آسایشگاه توسط خیرین تامین می‌شود

بیش از 86 درصد هزینه‌های آسایشگاه توسط خیرین تامین می‌شود

به گزارش راگانیوز به‌نقل از روابط‌عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک، محسن پزشکی اظهار کرد: آسایشگاه خیریه کهریزک در سال 1351 به همت دکتر حکیم‌زاده آغاز به‌کار کرد و امروز بعد از گذشت از 42 سال این مجموعه به یک هزار و 750 مددجوی سالمند، بیمار ام‌.اس و معلول ارائه خدمت می‌کند.

وی گفت: سه گروه در آسایشگاه خیریه کهریزک ساکن هستند که عمده‌ترین این افراد سالمندان هستند که تقریباً دو سوم کل تعداد تخت‌های مجموعه را تشکیل می‌دهند، بخش دوم معلولان جوان و معلولان میانسال بوده و گروه سوم بیماران مبتلا به ام‌.اس هستند که 10 سال پیش به این مجموعه اضافه شدند.

مدیر روابط‌عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک افزود: براساس آخرین آمارها حدود 86 درصد از هزینه‌های جاری آسایشگاه خیریه کهریزک توسط خیرین و به صورت کمک‌های مردمی (نقدی، غیرنقدی) تامین می‌گردد که از این میان حدود 14 درصد از هزینه‌ها از محل کمک‌های دولتی در قالب یارانه از طریق سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و کمتر از یک درصد از مستمری مددجویان تامین می‌شود.

پزشکی ادامه داد: آسایشگاه خیریه کهریزک بیماران ام.اسی را که در مرحله پیشرفت بیماری قرا داشته و توان مالی ندارند پذیرش می‌کند.

وی بیان کرد: انجمن ام.اس ایران براساس توافق‌نامه که با کهریزک دارد هر هفته یک نفر متخصص نورولوژی را به آسایشگاه برای خدمات درمانی می‌فرستد و سعی  این مجموعه بر آن است که با خدمات درمانی حتی‌الامکان درد آن‌ها را کاهش داده و وضعیت روحی آن‌ها را تلطیف کرده و از پیشرفت بیماری آنان جلوگیری کند.

مدیر روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک تصریح کرد: آسایشگاه خیریه یک ساختمان ویژه در دو طبقه برای بیماران ام.اس دارد که دارای 120 تخت خواب است که این تعداد 60 تخت به خانم‌ها و 60 تخت به آقایان اختصاص دارد.

پزشکی خاطرنشان کرد: هزینه نگهداری هر مددجوی کهریزک به‌طور میانگین ماهیانه مبلغ 2 میلیون و یکصد هزار تومان است که این رقم در ارتباط با بیماران ام.اس به بیش از 3 میلیون تومان هم می‌رسد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.