آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تأمین بیش از ۴۰۰ میلیون تومان برای بازسازی عتبات و عالیات در شهرری

به گزارش راگانیوز ؛ محسن حسن‌پور با اشاره به پیشینه ستاد بازسازی عتبات در شهرری اظهار کرد: این ستاد به‌صورت نسبی در بعضی از مراسم‌ و اعیاد مذهبی فعالیت خود را از دیرباز داشته که می‌توان از مهم‌ترین عملکردها با رونمایی از ضریح حضرت مسلم (ع) و به گردش درآوردن درب‌های حرم اب اعبدالحسین (ع) اشاره کرد که با استقبال و کمک‌رسانی‌های بی‌نظیر مردم ری همراه شد.

وی افزود: این ستاد در راستای ارسال کمک‌های مردم خداجوی شهرستان ری برای سامان‌دهی عتبات و عالیات فعالیت می‌کند که در سنوات گذشته به دلیل عدم تبلیغات و عملکردهای برنامه‌ریزی نشده مورد تأیید استان نبود. ‌

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان ری اظهار داشت: با تعامل و برنامه‌ریزی‌های منسجم توانستیم از آبان‌ماه سال گذشته به‌صورت امنایی و اجرایی در تمامی بخش‌های شهرستان ری این ستاد را زیرنظر ائمه جمعه‌های شهرری به‌صورت هیأت‌ امنایی و در کنار آنان ستاد اجرایی که مرکب از رئیس و معاونت‌های فرهنگی، پشتیبانی، مشارکت‌های مردمی، امور زنان و بسیج اقشار نیروهای مردمی است، پایه‌گذاری کنیم و با جلسات متعدد هفتگی اهداف خود را به‌صورت رسمی و دائمی پیگیر باشیم.

حسن‌پور گفت: عمده کمک‌های ما از مدارس، ستاد نماز جمعه و کمک‌های مردمی تأمین می‌شود و در ابتدای سال نیز با ایجاد تعهدی با سازمان بازسازی عتبات و عالیات استان تهران متعهد بر تأمین ۵۰۰ میلیون تومان از شهرستان ری شدیم که تابه‌حال به سقف ۴۰۰ میلیون تومان همراه با مقداری طلا و جواهرات به اعتبار ۲۵ میلیون، به‌علاوه راهپیمایی اربعین با کمک‌رسانی مردم خداجوی و شهیدپرور ری رسیده‌ایم.

وی با اشاره به وظایف مهم این ستاد گفت: گسترش صحن امیرالمؤمنین (ع)، تکمیل نهایی صحن حضرت فاطمه‌زهرا (س)، صحن عقیله بنی‌هاشم (ع) در کربلا که دربرگیرنده خیمه‌گاه و تل زینبیه و حرم امام حسین (ع) در یک صحن وسیع است، ازجمله پروژه‌های مشارکتی در حال ساخت است که اقشار مختلف نیز توسط دو بانک مجزا در شهرری با حساب مشارکت‌های مردمی برای بازسازی عتبات می‌توانند در این امر خداپسندانه اقدام کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان ری با ایجاد طرح‌های گوناگون ستادی اشاره کرد و افزود: در طرح‌هایی به‌صورت متراژی صحن حضرت زهرا (س) با ارزیابی دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از ابتدا تا انتها و برای صحن عقیله بنی‌هاشم (ع) نیز به‌واسطه موقعیت جغرافیایی و وجود رود فرات که سطح آب بالا است و نیاز به هزینه سدبندی دارد، متری چهار میلیون تومان برای اجرای مشارکت‌های مردمی پیش‌بینی کردیم.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: از عمده وظایف این ستاد سامان‌دهی مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی بود که در سال گذشته با ایجاد سه ستاد تشکیلاتی توانستیم بین سه تا ۱۵ هزار زائر را پوشش دهیم و پذیرایی کنیم.

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.