آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان داهیانه حضرت امام خمینی(ره) بود

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران ری، مهدی ایزدی، معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه شهرری که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد با بیان اینکه تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از سوی حضرت امام خمینی(ره)  اقدامی مناسب و راهبردی بود، گفت: از تصمیم‌های استراتژیک امام راحل صدور فرمان رسیدگی به خانواده معزز شهدا و جانبازان بود.

وی افزود: به دستور ایشان، شورای انقلاب اسلامی قوانین متناسب با امر امام راحل تنظیم کرد تا به صورت مستقل به امور خانواده‌های مکرم شهدا رسیدگی شود.

معاون تعاون بنیاد شهید در خصوص تفکر امام راحل که بر مبنی اسلام استوار بود، بیان داشت: امام راحل توجه ویژه‌ای به جایگاه و منزلت شهدا و جانبازان قائل بودند چرا که شهید جان خود را در طبق اخلاص قرار داد و جان خود را در راستای حفظ جان دیگران مقدم و همه هستی خود را در راه رضای الهی نثار کرد.

ایزدی با اشاره به اینکه در قیامت همه مردم به جایگاه و مقام متعالی شهید غبطه خواهند خورد، ابراز کرد: در قیامت کفه ترازوی عمل شهید تنها با مقام علم و علما برابری می‌کند زیرا علما با ارشادات و هدایتگری عالمانه خود زمینه هدایت افراد به سوی جهاد و رسیدن به مقام والای شهادت را میسر می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه خداوند در قرآن کریم، شهدا را حی و حاضر خطاب می‌کند، گفت: خداوند در قرآن شهدا را زنده اعلام می‌کند و فرمان می‌دهد که مبادا حتی یک لحظه تصور کنید که آنان مرده‌اند بلکه آنان نزد ما روزی می‌خورند و حیات دارند.

معاون تعاون بنیاد شهید با بیان اینکه شهید به انسان‌ها درس ایثار و آزادگی را می‌دهد، عنوان کرد: آزادی و امنیت امروز ملت ایران همه را مدیون رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و ایثار و گذشت ملت شهید پرور ایران هستیم.

ایزدی ادامه داد: بیداری و بصیرت ملت‌ها حاصل جانفشانی شهدا است چرا که دشمنان با افکار شوم خود درصدد غصب آزادی ملت‌ها هستند و این خون پاک شهداست که همانند سدی در برابر نفوذ آنان استوار ایستاده است.

وی در خصوص قدردانی از کسی که مال، جان و همه سرمایه خود را در راه ملت و کشور خود داده است، گفت: در همه فرهنگها، آیین ها و باورهای قدردانی از فردی که مال و جان خود را در راه صیانت از ملت فدا می‌کند امری طبیعی است و توجه نکردن به این افراد در واقع قدرنشناسی است و ما باید انتظار شهدا را که حفظ آرمان‌ها و حرکت در مسیر ولایت است را برآورده کنیم.

معاون تعاون بنیاد شهید در پایان خاطر نشان کرد: انجام و اطاعت از وصایای شهدا از وظایف مهم ما به شمار می‌آید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.